Mindenkor közügy az építészet, de a dualizmus korában különösen az volt. Mert nemzeti ügy volt egyben, egy függetlenedni vágyó, saját nemzeti karakterének megteremtéséért küzdő nemzet ügye. Ugyanakkor a kiegyezés visszaadott elég sokat az ezeréves örökségből, de azt nem származtathatta vissza, ami sajnos soha nem is létezett. A nemzeti építészetet. Így beszélt erről Lechner Ödön 1902-ben, a Dugonics Társaság közgyűlésén: „Van francia, angol, spanyol és német gótika. Van olasz, német és francia reneszánsz. Van olasz, német és francia barokk. Magyar gótikát, magyar reneszánszt, magyar barokkot hiába keresünk. Midőn ezen stílusok keletkeztek, fejlődtek, hiányoztak azon föltételek, melyek lehetővé tették volna, hogy a magyar géniusz is részt vegyen azok fejlesztésében.”
Marokkó: több mint egy egyszerű konyha
Az arab ország páratlanul érdekes gasztronómiája olyan élményt nyújt az oda ellátogatóknak, amit soha nem felejtenek el