Szerényen, mégis nagyot léptek a békéscsabai Munkácsy Mihály Múzeum munkatársai, amikor megalkották Az elmúlás néprajza – Halálkép és halottkultusz című időszaki kiállításukat, hiszen az országban elsőként tettek kísérletet arra, hogy múzeumi térben mutassák be az ember és a mulandóság viszonyát, a halálra való felkészülést és az ehhez kötődő hazai néphagyományokat. Martyin Emília és Salamon Edina kurátorok elképzelésének megfelelően a tárlat, bár érzékeny témát dolgoz fel, nem ébreszt senkiben félelmet, inkább alkalmazkodik ahhoz a hajdani paraszti szemlélethez, miszerint az emberi élet fordulóinak utolsó állomása, a halál az élet természetes velejárója.

„Sok ezer jogász él az országban, mégsem foglalkoznak a vizsgálatért kiáltó sztorikkal” – mondja Tényi István, aki nem csak feljelent
Tényi István közéleti ősélménye Antall József halála volt, amiről a Kacsamesék ominózus epizódja alatt értesült.