Fordítva a lovon

Hiába a nagy elődök és a liberalizmus eszméje, a szabadságot, egyenlőséget és testvériséget nem elég felírni a közintézményekre.

2020. 11. 05. 12:22
Outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) in Berlin
A szociális távolságtartás miatt a mecsetekből kiszoruló muzulmánok evangélikus templomban imádkozhatnak Berlinben Fotó: Fabrizio Bensch Forrás: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Franciaországban szinte menetrendszerűen történnek a szörnyűségek, előre lehet látni, hogy a nagyon színes, multikulturális közeg egyszerűen nem alkot, nem alkothat ilyen körülmények között nemzetet. Mert hiába a nagy elődök és a liberalizmus eszméje, a szabadságot, egyenlőséget és testvériséget nem elég felírni a közintézmények homlokzatára, azt hinni és gyakorolni kell, s akkor lehet a polgárság hazája egy ország. Persze mindez azt is feltételezi, hogy a lakosság robotokból áll, akik saját érdekeiket sosem nézik, mindig a nagy egészet, a közösséget, és fából vaskarika az egész hatalmas kísérlet, de ez a cikk nem a francia reformokról, a köztársaságok sorozatáról szól, hanem a minapi, 2020-as kudarcról.

Ugyanis a csecsen terrorista szörnyű tette óriási politikai kudarc. Egy olyan eset, amelyről valószínűleg az összes terrorelhárító tudta, előbb-utóbb be fog következni, csak azt nem, hol és ki fogja végrehajtani. Teljesen banális sztori, hiszen egy francia tanár a szólásszabadságról tartott előadást a gyerekeknek, bemutatott egy ezzel kapcsolatban nagyon kiemelt rajzot, a tanórán elhangzottakról valaki mesélt valakinek, kikerült a netre, megosztotta, s egy onnan száz kilométerre élő gonosz léleknek elevenjébe talált a hír. Odament a tanárhoz, és levágta a fejét. A tanár élt jogaival, és kötelességét teljesítette, hiszen a diákoknak arról beszélt, mi a szólásszabadság lényege, a csecsen férfi pedig élt jogaival és kötelességével, hiszen a hívó szóra reagált, és gyilkolt.

Ez utóbbi persze nem emberi jog, ezzel a joggal ő maga vértezte fel magát, hiszen a próféta megsértésének tekintette a tanár lépését, az pedig halállal büntetendő. Ott, ahonnan ő jön. Viszont Európában senki soha nem fogja azt mondani, hogy te, csecsen fiatalember rosszul gondolkodsz, itt mások a szabályok. Pontosan azért nem mond ilyet senki, mert Európában nincsenek megfelelő iránymutatások, hogy mit szabad és mit nem. Mindent szabad.

Jogok vannak, amelyekkel lehet élni, és feltehetően kerüli mindenki, hogy visszaéljen velük. Feltehetően. Most a gyilkos bizony visszaélt velük.

A szociális távolságtartás miatt a mecsetekből kiszoruló muzulmánok evangélikus templomban imádkozhatnak Berlinben
Fotó: Reuters

Ugyanúgy, ahogy Pakisztánban visszaélnek a családok a becsületgyilkosságok során a jogokkal, megölik saját gyermeküket, hogy a közösség, a nagycsalád becsületben élhessen. Őrült gyilkosoknak tekintjük őket ­Európában, de nagyon is megalapozott a lépés. Ha ugyanis a fiatal lány eltávolodik az erkölcsös úttól, a nagyon nem individualista pakisztáni társadalomban nemcsak ő viseli a szégyent, hanem az egész rokonság is. Onnantól fogva a törzsi társadalomban fekete báránnyá válik a család, nem lesz üzlet, nem lesz barátság, kiközösítik őket az erkölcsös családok, földönfutók lesznek, és koldusbotra jutnak. A szégyent csak úgy lehet elkerülni, ha kiközösítik a megesett lányt, s egyértelművé teszik, hogy visszaélt a bizalmukkal, de a bűne csakis az övé, nem a családé. Erre pedig az az egyetlen módszer, ha a szerettei megölik, vérző szívvel, de a többiek érdekében kötelességszerűen. Barbár tett, emberi szívvel nem lehet igazolni, mégis számos alkalommal megteszik a világ azon szegletén. Ugyancsak hasonló a női körülmetélés logikája Kelet-Afrikában, amelynek az a célja, hogy a lányok tisztességesen, ne hormonjaik által hajtva nőjenek fel, és legyenek rendes anyák és feleségek. Ennek érdekében kis korban megcsonkítják a lányok nemi szervét, így próbálva megakadályozni azt, hogy felnőtt korban a szexuális élvezet céljából férfiakhoz járjanak az éj leple alatt. Persze a szexőrült nőkről szőtt legenda több sebből vérzik, de ha mindenki hisz benne, igazsággá válik. A tisztességes férfiak olyan feleséget keresnek, aki körül van metélve, aki pedig nem hajlandó a nagyon veszélyes és barbár műtétet elvégeztetni a kislányán, megbélyegzett szörnyeteg lesz, aki nem viseli szívén saját családja és a közösség érdekeit. Úgyszintén ide lehet venni a nigériai varázslókat, akik sokkal elismertebbek, mint a valódi orvosok, több pénzt kapnak, és hozzájuk fordulnak a betegek, nem a kórház fehér köpenyes professzoraihoz. Idesorolhatók esetleg a malawi boszorkányok, akik még a helyi btk.-ban is megjelennek, az ottani törvények ugyanis tiltják a boszorkányok repkedését a repülőterek környékén.

Ezekben az esetekben közös, hogy helyben teljesen logikusak, az ottani társadalmak nem tartják bizarrnak, hogy így élnek, azt tartják furcsának, hogy Európában nem így viselkednek.

A szemükben visszatetsző, hogy a nők alkoholt isznak, és ismeretlen férfiakkal táncolnak éjszaka, lenge ruhákban sétálnak a városokban, hangosan nevetnek, és egyáltalán nem céljuk a társadalom erősítése, csak önmaguk boldogságát keresik. Ezért mikor Európába érkeznek, ugyanolyan kényelmetlen számukra a bizarrul gazdag és vonzó kontinens, mint egy európai számára Ázsia vagy Afrika. Iránymutatást pedig nem kapnak, a végtelenül toleráns Európa nem ad számukra fogódzót.

Európa ugyanis pontosan úgy képzeli el az iszlám világot, mint önmagát, csak az emberek fejkendőt viselnek. Az iszlám híveinek így Franciaországban és más európai országokban is létre kell hozniuk egy csoportot, azt bejegyzik, annak van egy vezetője, és így lehet a felelősséget valakire testálni. Egyházat kell alapítani, mivel mi Európában a vallást így kezeljük. A mecset egy templom. Az imám egy pap. A pénteki nagy ima szentmise. A ramadán a nagyböjt, az íd al-Fitr pedig nagyjából a karácsony. Csakhogy ezek egyike se igaz, mivel az iszlám nem úgy működik, mint a kereszténység. Az imám előimádkozó, de nem olyan megszentelt ember, mint egy pap, aki Krisztus testévé és vérévé tudja változtatni a kenyeret és a bort, csak többet tanult a többieknél, és sokat olvasta a Koránt. A mecset nem templom, hanem olyan közösségi tér, ahová bárki betérhet imádkozni, beszélgetni vagy akár üzletelni, ahol találkozhat másokkal, sőt szükség esetén aludni is tud. Az iszlámban nincs egyház, hiszen mindenki részese az ummának, a közösségnek.

Ezt csak mi hisszük így, Európában. Arra pedig egyszerűen senkinek sincs jelenleg ereje a nyugat-európai liberalizmus béklyója alatt, hogy kijelentse, ez így rossz. Tehát ezt a békát is le fogja nyelni Franciaország.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.