Az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) azután vonatta ki a forgalomból az inkriminált típust világszerte, hogy két 737-8 Max is lezuhant öt hónapon belül ugyanazon hiba miatt. Először 2018 októberében Indonéziában történt halálos katasztrófa, másodszor pedig 2019 márciusában Etiópiában. Összesen 346-an haltak meg. Most pedig, röviddel karácsony előtt az Air Canada egyik próbarepülésen lévő 737-esének pilótái jelentettek hajtóműproblémát Arizona és Montreal között. A Reuters brit hírügynökség értesülése szerint a műszerek a hidraulika alacsony nyomását jelezték a bal oldali hajtóműben. A háromtagú személyzet azonnal leállította a hajtóművet, s visszafordult az arizonai Tucsonba, ahol is gond nélkül letették a gépet. (Más nem tartózkodott a fedélzeten.) A légitársaság közleményében nyugtatásképpen felhívta a figyelmet, hogy a modern gépeket már úgy tervezik, hogy egy hajtóművel is képesek legyenek repülni, s erre a pilótákat alaposan ki is képzik. A Boeing és a gépeket üzemeltető légitársaságok a katasztrófák óta fokozott tüzetességgel vizsgálják át a repülőket, biztonsági szakértők ugyanakkor megjegyezték, hasonló hibák gyakran előfordulnak, s általában észre sem veszik őket. A balesetet szenvedett 737-esek sem hajtóműhiba, hanem az új repülésirányító szoftver helytelen működése miatt zuhantak le. Az Egyesült Államok tavaly novemberben oldotta fel a repülési tilalmat, miután a szakemberek szinte bitről bitre frissítették a szoftvert, és kiegészítették a képzési tananyagot. A repülőtársaságok csak azután vehetnek ismét utast a fedélzetre, hogy mindent pontosan végrehajtottak.
A hosszú kényszerpihenő után tavaly december 9-én emelkedett fel az első Boeing 737-8 Max immár fizető utasokkal a fedélzetén, São Paulóból Porto Alegre felé, a brazil Gol Airlines színeiben. Az utasok figyelmét mindazonáltal felhívták, hogy kicserélhetik jegyeiket, amennyiben nem kívánnak a 737-essel repülni. „Egy kicsit aggódtam, s megkérdeztem a férjemet, aki történetesen pilóta. Azt mondta, minden rendben. Most éppen anyámnak írok SMS-t a felszállás előtt. Megkérem, hogy vigyázzon a kutyáimra, ha történne velem valami” – nyilatkozta tréfálkozva az egyik utas. A Gol Brazília legnagyobb légitársasága, évente harminchatmillió utast szállít. Flottájában hét 737 Maxot tart, más társaságnál nincs meg ez a típus. A Gol vezérigazgatója szerint egyébként a Boeing 737-8 Max a leghatékonyabb gép a polgári repülés történetében, és az egyetlen, amely ismételten mindenre kiterjedő engedélyezési folyamaton ment át. December 29-én az Egyesült Államokban is megtört a jég, s csaknem két év után Miami nemzetközi repülőteréről felszállhatott az első Boeing 737-8 Max New York LaGuardia reptere felé, az American Airlines 718-as járataként. A társaság egyelőre csak erre az egy útra állította be az újra engedélyezett gépet, a járatok bővítését valamikor ebben az évben tervezik. A Southwest és a United is bejelentette a Maxok újraindítását, az új menetrendet a következő hónapokban állítják össze. A miami indulás előtt az American vezetői elmondták, rövidesen 34 Boeing 737-est készítenek elő szolgálatra, s eddig már 1400 pilótát képeztek ki (át) a vezetésükre.