Az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) azután vonatta ki a forgalomból az inkriminált típust világszerte, hogy két 737-8 Max is lezuhant öt hónapon belül ugyanazon hiba miatt. Először 2018 októberében Indonéziában történt halálos katasztrófa, másodszor pedig 2019 márciusában Etiópiában. Összesen 346-an haltak meg. Most pedig, röviddel karácsony előtt az Air Canada egyik próbarepülésen lévő 737-esének pilótái jelentettek hajtóműproblémát Arizona és Montreal között. A Reuters brit hírügynökség értesülése szerint a műszerek a hidraulika alacsony nyomását jelezték a bal oldali hajtóműben. A háromtagú személyzet azonnal leállította a hajtóművet, s visszafordult az arizonai Tucsonba, ahol is gond nélkül letették a gépet. (Más nem tartózkodott a fedélzeten.) A légitársaság közleményében nyugtatásképpen felhívta a figyelmet, hogy a modern gépeket már úgy tervezik, hogy egy hajtóművel is képesek legyenek repülni, s erre a pilótákat alaposan ki is képzik. A Boeing és a gépeket üzemeltető légitársaságok a katasztrófák óta fokozott tüzetességgel vizsgálják át a repülőket, biztonsági szakértők ugyanakkor megjegyezték, hasonló hibák gyakran előfordulnak, s általában észre sem veszik őket. A balesetet szenvedett 737-esek sem hajtóműhiba, hanem az új repülésirányító szoftver helytelen működése miatt zuhantak le. Az Egyesült Államok tavaly novemberben oldotta fel a repülési tilalmat, miután a szakemberek szinte bitről bitre frissítették a szoftvert, és kiegészítették a képzési tananyagot. A repülőtársaságok csak azután vehetnek ismét utast a fedélzetre, hogy mindent pontosan végrehajtottak.
Marokkó: több mint egy egyszerű konyha
Az arab ország páratlanul érdekes gasztronómiája olyan élményt nyújt az oda ellátogatóknak, amit soha nem felejtenek el