A világon mintegy százezer kereskedelmi tengerjáró hajó szeli a habokat, a földrészek között főleg árut, nyers- és üzemanyagot, gabonát vagy más jellegű élelmiszert szállítanak. Ezek közül hatezer a tengereket átszelő konténerhajó. Előzőleg is volt már konténerszállítás, de körülbelül húsz éve nőtt meg az igény arra, hogy mind nagyobb ilyen úszó járműveket gyártsanak, ugyanis költséghatékonyabb sok árut egyszerre szállítani. A Szuezi-csatornát eltorlaszoló hajó, az Ever Given számos szempontból is tanulságos példa. Kezdjük a tulajdoni viszonyokkal: a hajót a Shoei Kisen Kaisha nevű japán cég birtokolja. Természetesen panamai bejegyzésű, itt nem akadékoskodnak az engedélyek kiadásával. A japánok bérbe adták tajvani vállalkozóknak, akik indiai személyzettel üzemeltették. Egyértelmű, spóroltak még a legénységen is, hogy minél több pénz maradhasson a vállalkozónál.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.