– Művészettörténész-körökben a Gerevich név nagyon jól cseng. Édesanyja és nővére is szakmabeli, édesapja, Gerevich László tárta fel a budai várat és a pilisi ciszter kolostort. Nagybátyja, Tibor a Római Magyar Akadémia alapítója, a festészetben római iskolaként ismert irányzat vezéralakja. Miért választotta a pszichiáterszakmát?
– Gyerekkorom óta orvos szerettem volna lenni, miközben művészi pályákkal is kacérkodtam. Rendezőnek, írónak készültem, az egyetemen amatőr színtársulatot hoztam létre. Aztán rájöttem, hogy a kettő együtt – a gyógyítás és a művészet – jól alkalmazható a pszichiátrián belül.
– Hosszú ideig a szakma fenegyerekének számított. Mit talált ki, min változtatott már a pályája elején?
– Mindig is újdonságokat kereső ember voltam, aki fontosnak tartotta, hogy megújítsa a szakmáját, új módszereket, megközelítéseket alkalmazzon. A mai napig azon dolgozom, hogy új színt, más szemléletet vigyek a pszichiátria klinikai gyakorlatába. A hetvenes években ki akartam kerülni a pszichiátria falain kívülre, és ehhez kerestem partnereket. Népművelőkkel és könyvtárosokkal művelődési házakban, könyvtárakban önismereti csoportokat indítottunk el. Ebből nőtt ki a teaházmozgalom. Eleinte vendéglátóhelyeken próbálkoztunk, ahová bárki bármikor bejöhetett, és teázás közben beszélgethetett velünk. Ungvári Gáborral ketten találtuk ki a Szerda esték néven ismertté vált interdiszciplináris műhelyt, ahová különböző szakmák képviselőit hívtuk el, és vitatkoztunk, főleg művészeti témákról. Ezekre az estekre néha annyian jöttek el, hogy nem fértek el az előadóteremben. A hetvenes évek második felében kerültem a Kulich Gyula téri nappali szanatóriumba, ahol akkor még klasszikus munkaterápiát alkalmaztak, a páciensekkel monoton munkákat végeztettek. Teljesen megdöbbentett, hogy depressziós emberek halotti koszorúkat fontak, ami nem igazán tett jót a lelkiállapotuknak. Zseni Annamária kolléganőmmel és másokkal elvetettük ezt a hagyományt, és művészetterápiás osztályt alakítottunk ki. A pszichiátriai betegek jó része látensen vagy manifeszt módon valamilyen művészeti érzékkel rendelkezik. A mélyben megbújó tehetség bizonyos feltételek mellett felszínre hozható.