A 2000-es évek elejétől fokozatos változás következett be az Európába irányuló kábítószer-szállítmányok útvonalában. A Dél-Amerika keleti kikötőiből induló hajók, amelyeken elrejtve a kolumbiai, perui és bolíviai kokain lapult, nem az Atlanti-óceánban fekvő karib-tengeri és kanári-szigeteki kikötőkbe mentek, hanem egyenesen Afrika nyugati partjaihoz tartottak. Ebben szerepet játszott az is, hogy a dél-amerikai kontinensen egyre inkább a brazil szervezett bűnözés vette át a földrészen belüli szállítás biztosítását, és ezek a bandák a saját kikötőiket részesítették előnyben. Előbb csak néhány olasz „szállítmányozási vállalkozó” próbálta ki az új útvonalat, amely első látásra kockázatosnak látszott, majd egyre többen szavaztak erre. Afrikában egyben meg lehet bízni: a pénz erejében, azaz a korrupcióban.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.