A nagy divatfővárosokat nem kell bemutatni, sok közülük a csokoládészeretők kedvence is. Laure Hebert, a Salon du Chocolat Group marketingmenedzsere szerint kevesen tudják, de a csokoládénak és a divatnak közös nyelve van. Angolul a „coat of chocolate” a csokoládé színére utal, miközben kabátot is jelent, a francia „robe” is használható ruhára és csokoládéra is. A csokoládékészítők ugyanúgy nyári és őszi kollekciókban gondolkodnak, mint a divattervezők, illetve ugyanúgy beszélünk csokoládé-, mint divattrendekről.
Nem csoda tehát, hogy Sylvie Douce, a Salon egyik alapítója szerint a csokoládékészítők művei éppúgy kifutóra érdemesek, mint a divattervezők elképzelései. Először 1994-ben harminc úttörő kiállító mutatta meg kreációit. Már az első esemény is negyvenezer látogatót vonzott, így a tavalyi, koronavírus miatti törlés kivételével minden évben találkoznak Párizsban a csokoládészeretők. Az elmúlt huszonhat év alatt az esemény öt kontinensen 150 ezres látogatószámot hozó show-vá fejlődött. Párizsba az idén közel ötszáz csokoládékészítő és kétszáz cukrász látogatott el hatvan országból.

A csokoládé illata már a húszezer négyzetméteres kiállítócsarnok udvarán is érezhető.
A Porte de Versailles épületkomplexumában a hétköznapokon is sokan kíváncsiak a kiállításra, a november elejei hosszú hétvégén meg alig lehet lépni a tömegtől. A többségében francia közönség ezt nyugalommal fogadja, ahogy a kötelező Covid-igazolványok ellenőrzését is.
Odabent az idei téma, az „újjászületés” jegyében a klímaváltozásra és a fenntarthatóságra hívja fel minden a figyelmet. A főként Elefántcsontpartról és Ghánából származó csokoládé-alapanyagok esetén a kiállítók egymásra licitálva igyekeznek meggyőzni a vásárlót arról, hogy a kakaóbab nem az esőerdők irtásából származik. A két ország termeli a világ kakaótermésének hetven százalékát. A kakaótermelés miatt viszont valójában kivágják az esőerdőt, mára alig tíz százaléka maradt meg az eredeti famennyiségnek. A Világbank 2017-es jelentése szerint Elefántcsontpart kakaóbab-termelő vidékének hatvan százalékát borította korábban esőerdő. A World Cocoa Foundation ma külön részleggel felel a nagy csokoládécégeknek betudható további erdőirtás megakadályozásáért.