„Küzdöttél, de már nem lehet, a csend ölel át és a szeretet. Csak az hal meg, akit elfelejtenek, örökké él, akit nagyon szerettek” – olvashatjuk nap nap után a gyászjelentésekben, s mögötte zárójelben a forrás: Tóth Árpád. Pedig az irodalomtörténészek minimum kétségbe vonják, hogy valóban zsongó nyelvű költőnk írta eme sorokat. Tóth Árpádnak, tetszik, nem tetszik, ha ő írta, ha nem, a közösségi média korában mégis eme versszak hozta meg a halhatatlanságot.
Suhajda Szilárd sem rendelkezhetett arról, hogy miként éljen az emlékezetünkben, de hogy halhatatlanná vált, az egészen biztos. E napokban iskolában, fodrásznál, kocsmában, családi ebéd közben és mindenekelőtt persze a virtuális térben róla beszél mindenki az országban, pedig két hete azt sem tudta a túlnyomó többség, hogy egyáltalán létezik, hogy mire készül, mi a vágya.
A jelenség egyszerre ijesztő és tanulságos. Egyfelől erősen súrolja a kegyeletsértés határát, ahogyan a média – ne szépítsük – csócsálja a hegymászó tragédiáját, kielégítve persze a tömegek csillapíthatatlan híréhséget. Másfelől viszont, ha belefáradunk a hírözönbe, ha képesek vagyunk leállni, elcsendesedni, Suhajda Szilárd drámája merengésre, az emberi létezés értelme feletti töprengésre is indíthat – nemcsak egy-egy embert, hanem az eset velejárójaként egész tömegeket.