– Amikor 1975-ben, húszévesen Radics Bélát váltottad a Nevadában, talán nem gondolta senki, hogy ötven évvel később még mindig játszol, színpadon állsz. Akkoriban milyen jövőképet építettél fel magadnak?
– Igazából nem gondolkodtam ilyesféle dolgokról. Sokkal inkább az járt a fejemben, hogy itt a nagy lehetőség, ami egyszer mindenkinek megadatik az életben. Az Országos Rendező Irodától előadóművészi engedélyt kaptam, éjjel-nappal nyúztam a gitárt, magnóról igyekeztem fülelni a nagyokat. Eleinte Ritchie Blackmore, később Al Di Meola és John McLaughlin volt a nagy példakép. Bonyolította számomra a hetvenes éveket, hogy szülői biztatásra jelentkeztem a Külkereskedelmi Főiskolára, ahová felvettek, és azt el is végeztem. Ebben az időszakban tehát látszólag színes az összkép, de azért szürke árnyalatokat is érzékeltem. Mégis zenéltem, már akkor is írtam a dalokat, szövegeket, és arra törekedtem, hogy bekerülhessek egy ismert zenekarba. Időközben elvittek Bajára katonának, ott alakult meg a Hadirock, ami aztán később átalakult Prognózissá.
– Tény, hogy a Prognózis a nyolcvanas évek elején-közepén hihetetlenül népszerű zenekar, hatalmas bulikkal, lelkes rajongótáborral. Hogyan viseli az ember a sikert?
– Azt hiszem, megmaradtam földön járó embernek, a mai napig tartom a kapcsolatot a közönséggel. Fontos ez egy alkotónak, főleg ha szövegeket is ír, hiszen témáit a való életből merítheti. Természetesen figyelem a jobbnál jobb bemondásokat, sztorikat, történeteket, kölcsönösen adunk valamit egymásnak. Tulajdonképpen nem is értem azokat, akik sikeresek, mégis megjátsszák magukat. Azt ugyanis nem szabad elfejteni, hogy lehet bárki tehetséges zenész, de a hallgató, a néző valami másban jó és eredeti.
– Ha visszaidézzük a régi időket, a Prognózist nem nevezhetjük támogatott zenekarnak. A Lemezgyár finoman szólva sem kapkodott utánatok, pedig a nagylemez akkoriban belépőnek számított a szűkebb szakmai világba. Gondolom, meg kellett küzdenetek azért a jogért, hogy játszhassatok.
– Amikor a Prognózis egyre ismertebbé vált, nem Erdős Péterrel, hanem Wilpert Imre márkamenedzserrel tárgyaltam. Hosszú huzavona és harc kezdődött. Közben biztattam a közönségünket, hogy gyerekek, írjatok leveleket, hogy mikor lesz végre Prognózis-nagylemez? Én pedig a kiadó nyakára jártam, a felmerülő kifogásokat igyekeztünk orvosolni. Ha például felmerült, hogy egy dalunk zenéje vagy szövege nem elég populáris, néhány nap múlva vittem az új verziót. Küzdöttem, harcoltam, végül elértük, hogy 1984-ben megjelenhetett első nagylemezünk, az Előjelek.