Az idén harmincéves Szent András Sörfőzde a hazai sörpiac megkerülhetetlen szereplője. Ennek több oka van, amelyek között a két legfontosabb, hogy értenek a sörkészítéshez és értenek a termékeik értékesítéséhez is. Ez a két kompetencia bármennyire is triviálisnak hathat, szétnézve az iparágon belül, sokszor csak az egyik, olykor egyik sem jellemzi a piaci szereplők képességeit. A sörfőzés is, és az értékesítési is szakma. Előbbit sörfőzők, utóbbit közgazdászok művelik.
A Szent András Sörfőzde pedig abban a szerencsés helyzetben van a közel tíz évvel ezelőtti tulajdonosváltás óta, hogy miközben hozzáértő sörfőzők dolgoznak az üzemben, maga a cég két hozzáértő közgazdász tulajdonában és vezetése alatt van, ezek együtt pedig jól meglátszanak a vállalat eredményeiben is.
Míg 2017-ben a cég 126 millió forintos profitjával abszolút piacvezető volt, addig 2023-ra méretében is a 3. legnagyobb hazai sörfőzdének tekinthető a másfél-két milliárd forintot meghaladó mérlegfőösszegével. Érdekesség, hogy a befektetett eszközök növekménye 2014–2023 között pont 1993 százalék volt, amely egyben az alapítás évszáma. Noha a koronavírus érezhetően megviselte a vállalkozást, ahogy a mostani infláció és energiaár-növekedés sem kedvez különösen az iparágnak, a vállalat mégis növelni tudta eddig az értékesítése volumenét, amelyben nagy szerepet kapott a megújuló receptúrák mellett (amelyet az elkötelezett fogyasztók érzékeltek így legelőbb) a dizájn, a megjelenés megújítása is.

Az új Szent András címkék sokkal letisztultabbak lettek a korábbiaknál, ugyanakkor az egyes sörnevek és azok stílusa hangsúlyosabbá, azaz nagyobbá vált a logókon belül.
Ez a változás beilleszkedik abba a sorba, amely a pannonhalmi sörök megjelenésével kezdődött, azaz a Szent András is jól ismerte fel, hogy a piaci sörkavalkádban, amelyen az egyre túldíszítettebb megjelenés felé mozdultak a trendek, a vásárlók figyelmét valóban az ettől eltérő, könnyed egyszerűség kelti fel mind jobban. Valami olyasmi hatás ez, mint amikor azt látjuk a kisüzemi sörpiaci trendek között, hogy a lagerek, amelyekkel sokáig szemben definiálta magát az újhullámos craft sörforradalom, egyre inkább előtérbe kerülnek, és az egyébként kihívást jelentő stílust egyre több kisüzemi főzde készíti, és egyre több fogyasztó vásárolja.


























Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!