Mint arról korábban a Népszabadság nyomán írtunk, elképzelhető, hogy a Ferencváros is megsínyli a reklámadót, hiszen a termékek árusítása mellett közvetve komoly támogatási összeget nyer stadionja névadó szponzorától, a Groupamától. A zöld-fehérek mellett számos vállalkozás nyögheti az új terhet, ha tényleg megállja a helyét a NAV szponzori támogatások megjelenítéséről szóló állásfoglalása. Mint arról a Nol.hu is ír, a Sziget fesztivált rendező Sziget Kft. például már fizetett, de a cégnél továbbra sem tudják, hogy rájuk is vonatkoznak-e a reklámadóról szóló rendelkezések. A jelenlegi értelmezés szerint a Budapesti Közlekedési Központ is adóalany, várható adóelőlegük az idei évre közel 3,9 millió forint.
Hasonló cipőben jár a Magyar Labdarúgó Szövetség, hiszen nyomtatott formában és neten is népszerűsítik a magyar futballt, illetve a válogatott fellépéseit, így önreklámot folytatnak. Mint azt a Nol közli, az MLSZ az NGM-hez fordult felvilágosításért, de a szövetség úgy véli, nem reklámoz, hanem társadalmi értéket szolgál. Ugyanígy vélekedik a nála hirdető cégek megjelenített logóiról is, hiszen mint mondják, az innen befolyó bevételből „a sport társadalmi hasznosságának bemutatását segítik”.
Elképzelhető, hogy a Magyar Olimpiai Bizottságnak is fizetnie kell, a szervezet ugyanis egy újságban jelentetett meg hirdetést, melyben szponzorainak logóit reklámozza, amiért pénzt kap. Így viszont nem csupán a lapnak kell adót fizetnie, közvetve a MOB-nak is.
A sort számos sport- és kulturális vállalkozással lehetne folytatni, és elképzelhető, hogy kell is majd.
A hazai cégek reklámadóval szembeni egységes összefogásáról ide kattintva olvashat. A törvény módosításáról itt tájékozódhat. A tervezet útja az elfogadott törvényjavaslatig ide kattintva érhető el.