Pedig kellett hogy legyen, hiszen a Nemzeti Sport így vezette fel az Újpest–III. ker FC meccset: „A mérkőzés előtt az újpestieknél kedélyes a hangulat: Fogoly III és Spitz mókázik egymással. A […] közönség meglepve veszi észre, hogy az Újpest kapusa, Huba, régi zöld-fehér dresszében jön elő.”
A mai világban persze elegendő egy kattintás a Wikipédiára: Fogoly III nem más, mint Fogl József, a legendás újpesti „Fogl-gát” egyik fele, aki bátyjával, Károllyal alkotta az áttörhetetlen hátvédkettőst. Az akkori idők cunamiszerű magyarosítási hullámának megmosolyogtató vadhajtásával hozott össze a sors. Amelynek főképpen a világvárossá terebélyesedő Budapest túlnyomórészt zsidó, sváb, szlovák (tót) és egyéb eredetű népességének asszimilációja volt a mozgatórugója – mindez leginkább a sportban, azon belül is a labdarúgásban érhető tetten, esetenként hajmeresztő szörnyszülötteket produkálva.
Vegyük például a kilencven éve lejátszott Újpest–III. ker. meccset. A „vidékiek” mindhárom gólját Spitz Illés szerezte. Remek csatár volt, hatszor a válogatottban is szerepelt. Rejtélyes okból később észbe kapott és Vörösre magyarosított. De miért pont Vörösre, ami hangzásában sem emlékeztetett eredeti nevére? Vagy itt van Huba, az Újpest zöld-fehérben a pályára kifutó, vicces kedvű kapusa. Ő Huber Rezső néven látta meg a napvilágot. Az újpestiek centere, Sólyom János valójában Stofián volt.
Ugyanazon a napon játszották a 3:3-ra végződött Ferencváros–MTK örökrangadót. A Fradi nevezetes T betűs csatársora így állt fel: Táncos, Takács II, Turay, Toldi, Kohut. Csakhogy Táncos Mihály Tänzer néven született, Toldi Gézát korábban Tunigoldnak hívták, Kohut eredeti neve már csak egy betűvel különbözött a későbbitől, ő valaha Kohaut volt. Milyen idétlenül hangzott volna az elhíresült Kohut-szög Kohaut-szögként!
Az 1938-as Olaszország–Magyarország világbajnoki döntőben pályára lépő és 4:2 arányú vereséget szenvedő tizenegyünkben is hemzsegtek a magyarosított nevű sztárok. A Polgár, Bíró hátvédpárt valójában Pignitzky Gyula és Bier Sándor alkotta, a két szélsőnk, Sas és Titkos annak idején Sohn Ferenc és Titschka Pál néven látta meg a napvilágot. Érdekes módon Sas, miután Argentínában folytatta a pályafutását, visszavette eredeti nevét, és Buenos Airesben már újra Francisco Sohnként bűvölte a labdát.