Puskás, Hidegkuti és Bozsik. Ha valakit még csak felszínesen sem érdekel a magyar futball, jó eséllyel azt azért tudja, kik ők, és november 25-e mitől nevezetes dátum. Alig akad olyan ember ebben az országban, aki ne hallott volna az évszázad mérkőzéséről, a 6:3-ról, az Aranycsapat megdicsőüléséről, az angolok nimbuszának megtépázásáról, és annak a tizenegy – valójában tizenkettő – magyar fiatalembernek a nevét is bizonyára sokan sorolják fel álmukból is felkeltve, akik a bravúrt végrehajtották. És persze a hat gól szerzőjét: Puskás, Hidegkuti és Bozsik.
Éppen ezért nehéz újat mondani róla. Az irodalma könyvtárnyira rúg, a szemtanúk és a résztvevők már nincsenek közöttünk, a meccs minden részletéről pedig évtizedeken keresztül ezerszer elmondtak mindent, amit megőrzött az emlékezetük – mit lehet még hozzátenni? Olvastuk, hallottuk, hogy a magyar válogatott a játékával ámulatba ejtette a világot, ám ahogy telt az idő, mindez kezdett feloldódni a múlt ködében, sokan úgy lehettek vele, mint a legtöbb legendával: az idő mindent megszépít.

Fotó: Getty Images/Dennis Oulds
Látni nem láthattuk, csak a nézhetőség határát éppen súroló pár képkocka villant fel szép gólokról, majd 2008-ban végre megjelent az egész mérkőzés DVD-n. Kiderült, a legenda egyáltalán nem áll messze a valóságtól, a magyar válogatott mai szemmel nézve is remek futballt bemutatva, parádés egyéni teljesítményekkel zilálta szét a hazai pályán a kontinensről érkezett csapatokkal szemben addig a napig veretlen angol csapatot. Ma pedig új szintet lép a 6:3 emlékének ápolása: a 67. évfordulón 18 órakor a Super TV2 csatornán digitálisan felújítva, Puskás, Hidegkuti és Bozsik góljait ráadásul kiszínezve vetítik le a teljes mérkőzést.
Ez egyébként csaknem akkora bravúr volt, mint a magyar siker a Wembley-ben. A kor technológiai feltételei nem tették lehetővé, hogy a helyszínről élőben közvetítő BBC filmre rögzítse az adást, ezért egy televízió képernyőjére irányított kamerával vették fel a két félidőt. Emiatt a film adattartalma csak annyi lehetett, amennyit a katódcsöves tévé képes volt akkoriban átadni, ami pedig enyhén szólva is roppant kevés. Meg kellett szüntetni a film pixelességét, zajosságát, ami sok időbe telt, de a gólok kiszínezése kiváltképp, hiszen egy szakembernek egy másodperc – vagyis 24 képkocka – egy teljes munkanapját vette igénybe. A digitális munka három hónapig tartott a budapesti Melon FX-nél, a teljes folyamat pedig fél évig.