Hosszú Katinka dubaji edzőtáborozása alatt a pihenésnek is megvolt a maga ideje és helye. Utóbbi miatt került a kritikák kereszttüzébe, ugyanis a háromszoros olimpiai bajnok egy delfináriumban kapcsolódott ki, amelyről képeket is megosztott a Facebookon és az Instagramon. Mi is írtunk arról, hogy a fogságban tartott állatokért kiálló emberek finoman fogalmazva nem értékelték Hosszú Katinka élménybeszámolóját.
Az új legjobb barátommal Dubajban...
Me and my new best friend from Dubai...
Közzétette: Katinka Hosszu – 2021. január 31., vasárnap
Nem a magyar úszóklasszis az első és nem is ő lesz az utolsó sportoló, aki egy ártalmatlannak hitt bejegyzéssel érzékeny pontra tapintott. Hasonló sztorikkal Dunát lehetne rekeszteni, két éve például óriási nemzetközi botrányt kavart Franck Ribery posztja, amelyben azt osztotta meg a követőivel, hogy arannyal bevont steaket szolgáltak fel neki. Egyébként szintén Dubajban.
Hosszú Katinka oldalának négy kezelője van
Felvetődik a kérdés, hogy az ilyen kaliberű sztárok, akik tömegeket érnek el a saját oldalaikon keresztül, valóban maguk kezelik-e a közösségi médiás tartalmaikat. A Facebook átláthatósági törekvésének köszönhetően bármelyik oldalon ellenőrizhető, hány kezelője van.
Ebből arra nem kapunk választ, hogy a konkrét posztokat, például Hosszú Katinka delfináriumos bejegyzését valójában ki tette közzé. De ha többen dolgoznak egy oldalon, akkor feltételezhetjük, hogy nem minden poszt származik magától a sportolótól. Hosszú Facebook-oldalának négy kezelője van, és ezzel, ahogy az a kereteseinkben látható, nincs egyedül.
Hányan kezelik magyar sportolók Facebook-oldalait?
Szakértőt kérdeztünk arról, miért van szükség külső segítségre, hiszen a közösségi média varázsa éppen abban rejlik, hogy a sztárok személyesen szólhatnak a rajongóikhoz.
Cristiano Ronaldo Ázsiára is specializálódott
– A közösségi oldalak önálló médiafelületekké váltak, amelyek folyamatos és tudatos jelenlétet igényelnek, miközben a sportoló legfontosabb feladata még mindig az, hogy a pályán nyújtott teljesítményére és az edzésekre fókuszáljon – válaszolta Vincze Dávid, a Havas Sports & Entertainment sportmarketing-menedzsere. – Általánosságban az mondható el, hogy a top sportágak top sportolói gyakran erre specializálódott kommunikációs szakemberekkel dolgoznak, akik segítik őket a tartalmi stratégia kialakításában és adott esetben az oldalaik kezelésében is.