„Én tartom a szavam, úgy látszik, Alonsót nem erre tanították”
Otmar Szafnauer, a Formula–1-es Alpine-istálló csapatfőnöke két pilótában, Fernando Alonsóban és Oscar Piastriban is nagyot csalódott az elmúlt napokban.
Magyar Nemzet
2022. 08. 08. 17:02
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Vettel esetleges visszavonulásáról korábban is szóltak pletykák, mert amellett, hogy a 35 éves pilóta háromgyermekes családapa, négyszeres vb-győztesként nem lehet könnyű elfogadnia, hogy jelenlegi autójával gyakran a pontszerzés is bravúrnak számít.
Természetesen Alonso Alpine-tól való csapatváltásáról is ment a szóbeszéd, viszont a spanyol esetében valószínűbbnek tűnt, hogy szerződést hosszabbít a munkaadójával – már csak azért is, mert az Aston Martin visszalépésnek számít a mostani teljesítményt tekintve. Az Alpine 99 pontjával a negyedik helyen áll a pontversenyben, míg az Aston 20 ponttal mindössze a kilencedik.
A szerződéshosszabbításban hitt Otmar Szafnauer is, akinek még a Hungaroringről való távozáskor azt állította Alonso, hogy nem írt alá más istállóhoz. Az Alpine csapatfőnöke később csak az Aston Martin közleményéből értesült arról, hogy a veterán pilóta távozik. Szafnauer hozzátette, egy-két apró részlettől eltekintve megegyeztek már Alonsóval a folytatásról, így igencsak meglepte a rivális istálló bejelentése, miszerint a kétszeres bajnok náluk folytatja. A csapatvezető nem leplezte a csalódottságát a spanyol El Confidencialnak adott nyilatkozatában:
– Én egy olyan ember vagyok, akinek vannak elvei, és ha elkötelezte magát valami mellett, akkor mindent megtesz, hogy azt végre is tudja hajtani. Tartom a szavam, engem erre nevelt az édesapám. Persze nem mindenkinél van ez így – utalt Alonsóra Szafnauer.
Az amerikai csapatfőnök elmondta, egy plusz egyéves szerződést ajánlottak a 41 éves versenyzőnek, aki azonban két idényre szeretett volna aláírni, garanciát a folytatásra.
– Azt hiszem, hogy Fernandónak kulcsfontosságú volt a szerződés hossza. A mai napig remekül teljesít, ezért mondtam neki, hogy ha ez a folytatásban is így lesz, akkor jövőre is meghosszabbítjuk a szerződését, butaság lenne, ha nem tennénk.
De azt is figyelembe kellett vennünk, hogy az idő múlása mindenki pszichéjére, látására, agyára, izmaira és idegrendszerére is hatással van. Michael Schumacher 42 éves volt, amikor Nico Rosberg legyőzte őt. Amikor 38 éves volt, ez nem történt volna meg.
Szafnauer úgy tudja, az Aston ajánlata jóval nagyobb összegről szól, mint az övéké, és talán ez is a befolyásoló tényezők között lehetett.
– Magasabb fizetést ajánlottunk neki a jelenleginél, ez logikus lépés volt. Ő nagyjából ennyit kért a tárgyalások kezdetén, és végül sikerült is megegyeznünk. Azt hallottam, hogy máshol ennél jóval többet ajánlottak neki. Nem tudom, hogy emiatt döntött-e a váltás mellett, erre csak ő adhat választ.
A csapatvezető azt is hozzátette, bízik benne, az Alpine jövőre is jobban teljesít majd Alonso új istállójánál.
– Mindkét csapatot jól ismerem, sőt, talán az Aston Martint talán még jobban is, mint bármelyik másikat, hiszen tizenkét évig náluk dolgoztam – utóbbit már a Motorsport-Totalnak nyilatkozta Szafnauer. – Most az Alpine nagyságrendekkel jobban teljesít. Természetesen nehéz megjósolni, hogy mit hoz a jövő, de biztos vagyok benne, hogy a mi csapatunk a közeljövőben is legalább így fog teljesíteni, vagy talán még ennél jobban is. Magabiztos vagyok, hogy le tudjuk győzni Fernando új csapatát, amíg náluk fog versenyezni – szúrt oda még egyszer a spanyolnak a főnöke.
Piastrival is pórul jártak
A kék-rózsaszín istálló később két szék között a pad alá esett, ugyanis az Aston Martin bejelentését követően az Alpine gyors lépésre szánta el magát, és bemutatta jövő évi pilótapárosát, Esteban Ocont és az eddigi tesztpilótát, Oscar Piastrit. Utóbbi azonban sietett cáfolni a bejelentést, és kijelentette, ő nem versenyez az Alpine színeiben 2023-ban. A hírek szerint ehelyett a McLarennel tárgyal Daniel Ricciardo üléséről.
– Tavaly novemberben írtunk alá egy szerződést Piastrival, amelyben az is szerepel, hogy kölcsönadhatjuk más csapatnak, esetleg jövőre az autónkba ültethettünk volna. Az ügyvédeink megítélése szerint köti őt a kontraktus, ezért is jelentettük be a pilótapárost – magyarázta Szafnauer. – Azt hittem, hogy Piastri hűségesebb lesz, mivel egy olyan csapat vagyunk, amelynek segítségével világbajnoki címet szerzett (az F2-ben és F3-ban is – a szerk.), tavaly pedig egy Formula–1-es autót is kipróbálhatott, hogy készülhessen a jövőre. Én harminckét éve dolgozom a Formula–1-ben, de ilyesmit még nem pipáltam.
Az egykori csapattárs is furcsállja a váltást
Felipe Massa 2010 és 2013 között Alonso márkatársa volt a Ferrarinál. A brazil exversenyzőt is meglepte a spanyol döntése, miszerint az Alpine-t az Aston Martinra cseréli.
– Úgy vélem, hogy Fernando a mezőny egyik legjobb pilótája, ezért az Aston Martin jól járhat a megszerzésével, de nem gondolom, hogy ennek a fordítottja is igaz lenne. Fernandónak az a legfontosabb, hogy versenyképes autóban üljön, amivel megmutathassa, mire képes. A jelenlegi helyzetet látva viszont nem hiszem, hogy az Aston Martin nagyot lépne előre. Pedig neki nem a tizedik–tizenkettedik helyekért kellene harcolnia – vélekedett Massa.
Borítókép: Fernando Alonso a Brit Nagydíj sajtótájékoztatóján (Fotó: AFP/Justin Tallis)
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.