1994-ben járunk, az El Parral nevű, egyházi fenntartású, bentlakásos iskolában. Az intézménynek vannak olyan diákjai is, akik – vagy azért, mert nincsenek szüleik, vagy azért, mert ugyan vannak, de nem tudnak gondoskodni a leszármazottaikról – nyáron is az iskola falai között maradnak, ezért a szünidő hónapjai alatt is el kell foglalni, le kell kötni őket valamivel.
Ez a feladat az újonnan érkező Marina nővérre (akit Carmen Machi alakít) vár, és kezdetben egyáltalán nincs könnyű dolga, a srácok meglehetősen kezelhetetlenek. Rendszeresen feltörik a közeli boltokat és a környékbeli felnőttek agyára mennek – röviden: jó úton haladnak afelé, hogy bűnöző váljon belőlük.
Marina nővér kezdeti kísérleteire úgyszólván természetes elutasítással reagálnak, ám az apáca addig próbálkozik, míg meg nem találja a megoldást, amivel nemcsak hogy felkeltheti, de fent is tarthatja az érdeklődésüket: a bent lakó növendékekből megalapítja az El Parral Futballklubot. Ám csak ezek után szembesül az igazi kihívással: hogyan lehetne elérni, hogy a nehezen kezelhető, öntörvényű csibészekből igazi csapat váljon.
A film e folyamatot mutatja be, amelynek során az apáca és a gyerekek között létrejön az összhang. A készítők – jó érzékkel – kitérnek arra, hogy a nővér maga is egyfajta lázadó, aki kilóg az apácák közül, így érthetővé válik, hogy képes átérezni a fiatalok problémáit. Egyébként a nővérek bemutatása is meglehetősen életszerű: kiderül róluk, hogy olykor nem tagadnak meg maguktól olyan tiltott élvezetet, mint egy-egy cigaretta elszívása vagy egy pohár ital felhajtása…
A középpontban azonban a gyerekek állnak, a maguk jellegzetességeivel, mániáival és problémáival. A sajtóhírek szerint a rendező csaknem kétezer fiatalból válogatta ki a szereplőket, és ugyancsak jó munkát végzett – a srácok nem csak arról képesek meggyőzni a nézőt, hogy pimaszak és vagányak, de az is megmutatkozik, mennyire tele vannak frusztrációval és bizonytalansággal.
Mindezek mellé némi múltidézést is kapunk. A kilencvenes évek – az okostelefonok elterjedése és az internet uralma előtti, mai szemmel nézvést meglepően ártatlan kor – bemutatása érzékletesre sikeredett, s az olyan betétdalok, mint George Michael Faith-je csak erősíti a retróhangulatot.