Káoszba fullad az F1-es szezonnyitó? Fontos információk a korán kelést tervezőknek

Szinte biztos, hogy az eső befolyásolni fogja a vasárnapi Ausztrál Nagydíjat, inkább az a kérdés, hogy mennyire. A Formula–1-es idénynyitó időmérőjét uraló McLaren vezérigazgatója, Zak Brown enyhébb esőben bízik, a Ferrari részben feláldozta az időmérős teljesítményét a futam idejére szóló előrejelzések miatt. Akár a magyar idő szerint 5 órára tervezett rajtot is elhalaszthatják.

2025. 03. 15. 12:07
A Formula–1-es Ausztrál Nagydíj kezdési ideje is változhat az eső miatt Fotó: NurPhoto via AFP/Paddocker/Qian Jun
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkezdődött a 2025-ös Formula–1-es világbajnoki idény, a vasárnapi Ausztrál Nagydíj rajtját Lando Norris (McLaren) várhatja az első rajtkockából. A futam az eredeti tervek szerint magyar idő szerint 5.00-kor kezdődik, de a várható eső még ezt is módosíthatja. Míg a rajongók Európa-szerte azon aggódhatnak, hogy mikor éri meg felkelniük, Lewis Hamilton arra hívta fel a figyelmet, hogy esőben sosem vezette még a Ferrarit. A Racing Bulls csapatfőnöke káoszra számít.

A Formula–1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mezőny csak a McLaren hátát nézte, a futam az eső miatt más képet mutathat: káosz lesz?
A Formula–1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mezőny csak a McLaren hátát nézte, a futam az eső miatt más képet mutathat (Fotó: NurPhoto via AFP/Paddocker/Qian Jun)

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója próbálta lehűteni a kedélyeket.

– A korábbi 90 százalékról 60 százalékra csökkent az esélye, hogy a futam alatt esni fog az eső. Talán nedves pályás verseny lesz, és nem felhőszakadás és piros zászlós futam – próbálta értelemezni az előrejelzéseket Brown, bár lehet, hogy a reményeit is belevette a számításba.

A szombati, napos időmérő McLaren-fölényt hozott, ez viszont esős körülmények között eltűnhet.

Lewis Hamilton jól járna az esővel?

A Ferrari várakozáson aluli időmérős eredményeket ért el, Charles Leclerc a hetedik, Lewis Hamilton a nyolcadik lett. A monacói világossá tette, hogy áldozatot hoztak, az autót a futamra várt esőt szem előtt tartva állították be, bár Leclerc azt is hozzátette, hogy a helyezésük így is csalódás.

Hamiltont a mezőny esőmenői között tartják számon, de a Ferrarihoz idén csatlakozott hétszeres világbajnok brit pilóta fontos körülményre hívta fel a figyelmet.

Sosem vezettem még esőben ezt az autót

– mondta Hamilton, hozzátéve, hogy még így is az eső biztosítana neki jobb esélyeket a futamra.

Ausztrál Nagydíj: káosz lesz

Váratlanul jól szerepelt a Racing Bulls japán pilótája a szombati időmérőn, Cunoda Juki az ötödik helyről várja majd a piros lámpák kialvását. Az istálló csapatfőnöke, Laurent Mekies viszont nem köntörfalazott, amikor a várakozásokról kérdezték.

Szerintem káosz lesz.

Városi pálya, hat újonccal a mezőnyben, rengeteg esővel – mondta Mekies.

Elhalasztják az F1-es idénynyitó rajtját?

Marc Gené korábbi Formula–1-es pilóta arról számolt be, hogy a szervezők a rajt csúsztatását mérlegelik, mert egyes előrejelzések szerint éppen a rajt tervezett időpontjában lehet a legintenzívebb az eső.

Volt már példa arra Ausztráliában, hogy az időjárás teljesen felborította a menetrendet: 2013-ban a szombaton félbeszakított időmérő edzést vasárnap délelőtt fejezték be.

Ilyen mértékű csúszásra most nem kell számítani, de a korán kelést tervező rajongók jó, ha tisztában vannak vele: nem biztos, hogy magyar idő szerint 5.00-kor valóban elrajtol az Ausztrál Nagydíj, akár egyórás csúszás is elképzelhető.

Ugyanakkor a végtelenségig nem halaszthatják a rajtot, a szervezőknek figyelembe kell venniük, hogy magyar idő szerint 9.30-kor lemegy a nap Melbourne-ben.

Az Ausztrál Nagydíj rajtsorrendje

1. sor:
Lando Norris (brit, McLaren)
Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)

2. sor:
Max Verstappen (holland, Red Bull)
George Russell (brit, Mercedes)

3. sor:
Cunoda Juki (japán, RB)
Alexander Albon (thaiföldi, Williams)

4. sor:
Charles Leclerc (monacói, Ferrari)
Lewis Hamilton (brit, Ferrari)

5. sor:
Pierre Gasly (francia, Alpine)
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams)

6. sor:
Isack Hadjar (francia, RB)
Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin)

7. sor:
Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)
Jack Doohan (ausztrál, Alpine)

8. sor:
Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber)
Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes)

9. sor:
Nico Hülkenberg (német, Sauber)
Liam Lawson (új-zélandi, Red Bull)

10. sor:
Esteban Ocon (francia, Haas)
Oliver Bearman (brit, Haas)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.