Boldog-boldogtalan megszólalt már SZFE-ügyben, az embernek tényleg kezd olyan érzése lenni, mintha a világmindenség, minimum földünk legnagyobb problémája az egyetem modellváltása lenne. A haladó sajtó elengedte a kis Greta apró kezeit, nem követelik már hangosan, ellentmondást nem tűrő hangon, egy emberként, kórusban, hogy mindenki azonnal dobjon el mindent a keze ügyéből, ami műanyagból készült, kapcsolja ki a légkondit, adja el az autóját és haladéktalanul költözzön egy kisebb barlangba.
A pandémia ellen vívott háború is sokadlagos problémává vált, a hol túl kevés, hol túl sok lélegeztetőgépről szóló vita is hátrébb szorult a hírfolyamban, hisz helyzet van, veszélybe került a status quo.
Vidnyánszky ante portas!
Ki is álltak az őrszemek, a megélhetési aggódók, a demokráciaféltők és az Index-siratók. Őrzik az egyetemet. Talán parancsra, talán csak kisebb-nagyobb nyomás, lelki terror hatására. Lám, még a judapestező Jobbik is Máté Gábor és Ascher Tamás katedrája miatt aggódik. Sajnos szavalva.
Néhány éve még pont ellenük szavaltak a most őrt állók. És persze a jobbikos politikusok sem kedvelték Alföldiéket, akkoriban még bőszen harcoltak a liberális hegemónia ellen, és robertázva követelték a Nemzeti Színház igazgatójának leváltását. Elmúlt. Megváltoztak.
Nyilván Szinetár Miklós, az örök belga is megszólalt az ügyben. Szerinte Vidnyánszkynak le kellene mondania és át kellene adnia a helyét egy mindenki által elfogadott szakembernek. Egy belgának.
A fene tudja, de talán az is zavarhatja a magát örök belgának hallucináló, soha meg nem bukó, mindig a tűz közelében okoskodó rendezőt, hogy Rosta Mária nagyjából egy hónapja azt nyilatkozta a Mandinernek, hogy Vidnyánszkynak kellene megrendeznie az István, a királyt. Szinetár pedig épp a fenti darabot rendezi. Szóval Vidnyánszky úgy menthetné meg a szakmát és a honi színjátszást, ha még azelőtt lemondana, mielőtt betenné a lábát új irodájába.
Ezt a lépést minden bizonnyal Cuba Gooding Jr. is támogatná. Meg egész Hollywood. Mínusz Mel Gibson. De az elmúlt hét legérdekesebb interjúját mégis Bán János, a Katona József Színház színművésze adta a 24.hu-nak.