Azt mondják, az igaz szerelem tulajdonképpen azt az ideális állapotot jelenti, amikor két embernek az egyetemes igazságról és a világról általánosságban alkotott képe közös metszetet alkot. Bár banálisnak tűnik ez a gondolat, mégis, ha jobban belegondolunk, valóban ez a szerelem. Hiszen mindannyian külön világban élünk, saját szabályokkal, kiforrott, vagy éppen még alakítható személyiséggel, ítéletekkel másokról, egyéni véleményekkel és látásmóddal: ehhez pedig maradéktalanul kapcsolódni valóban egy olyan ember képes, akivel többé-kevésbé ugyanazt gondoljuk a világról. Azt pedig, hogy kinek adunk igazat, az érzelmeink mentén képesek vagyunk akár pozitív, akár negatív irányba hajlítani, attól függetlenül, hogy a makacs tények mit mutatnak.
De ilyen a szerelem, vákuumot képez körülöttünk, és amíg tart, a közös igazság megfellebbezhetetlen.
Az események láncolatát kissé távolabbról szemlélve úgy tűnik, mintha Magyar Péter és követőtábora között is kialakult volna egyfajta vákuum, ami téren és időn kívül létezik a feddhetetlen és az örök, egyetemes igazságot zsigerileg magában hordozó Tisza-vezér felé. A bántalmazó kapcsolatából nagy lendülettel a politikai életbe fejest ugró Magyar pedig éppen úgy manipulálja és használja a benne bízókat, ahogyan egy klasszikus, függésen és aránytalan érzelmeken és elvárásokon alapuló agresszív kapcsolatban. A saját univerzumában minden tiszta, átlátható, úgy jó, ahogy van, igazságos és odavaló. Minden más, ami azon kívül esik a politikai térben, az hazug, manipulatív, álságos és ártó szándékú.
A honi ellenzék retorikájában nem új keletű az a szemlélet, hogy minden, amit a jobboldali kormány kezdeményez, elvégez, végrehajt, az rossz és korrupt, akárhogy is.
Ennél is mélyebben gyökereztették azt a gondolatot, hogy a konzervatív oldal kommunikációja, a hozzá bármilyen módon kapcsolható médiumok is csak a látszatát tartják fent annak, hogy ők valóban képzett és jó szakemberek, önálló gondolatokkal bíró, kreatív újságírók: minden, amit csinálnak az egyetlen központi boszorkánykonyhából, kézivezérelt ócskaság. A jobboldalon nincsen igazi humor, kreativitás, objektív szemlélet és vita: így mindenki, aki csak a küszöbét átlépi egy magát konzervatívnak valló médiumnak, azonnal „összerogánozódik”, minden szakmaiságát kidobhatja a kukába, és minden szó, amit a száján kiejt, hiteltelen. Valami ilyesmi él az ellenzéki érzelmű fejekben, a másik oldal pedig felszegett homlokkal veszi tudomásul a démosz ítéletét.