Láthatóan nagyon „felidegelte” magát Karácsony Gergely azon, hogy szóvá tette a sajtó nem hozzá hű része, miszerint a tízévesnél idősebb gépkocsik kitiltását tervezik Budapestről. Szokás szerint kígyót-békát kiabált azokra, akik szerinte ilyen minden alap nélküli ordas hazugságokat állítanak róla. Hogy bizonyítsa a vádak képtelenségét, még meg is mutatta a tizennyolc éves családi autóját, amelyet nyilván nem ő vezet, miután többször elhasalt az autóvezetői vizsgán. Aki olvasta sorait, és nem ismeri a főpolgármester harmatgyenge igazmondási mutatóit, akár el is hihette a műméltatlankodás, álfelháborodás őszinteségét.
Ám ahogy lenni szokott, most sem kíséri szerencse a lelkesen a Gyurcsány-istállóhoz csatlakozott Párbeszéd mikropárti politikus hárító manővereit. Saját fővárosi főosztályvezetője, a szélsőséges zöldségéről hírhedett Ámon Ada fejtegette ugyanis félreérthetetlenül, hogy úgy kell kivágni a tíz évnél öregebb autókat Budapestről, hogy a kerekeik sem érik a földet.
Hát akkor most kinek higgyen az ember? Az úgynevezett témafelelős szakembernek vagy a nagyfőnökének? Gyanús mindenesetre, hogy a fővárosparancsnok egy megveszekedett szóval sem tért ki méregzöld városházi beosztottjának kirohanására, magyarán megpróbált úgy tenni, mintha az autókitiltásos hírt a nem baloldali – tehát az ő olvasatukban nem „független” – média szopta volna az ujjából. Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje felháborítónak tartotta az újabb lelepleződött hazudozást. Kampányfőnöke, Hidvéghi Balázs európai parlamenti képviselő arra emlékeztetett, hogy 440 ezer olyan gépkocsi van ma a fővárosban, amely idősebb, mint tíz esztendő, s amelyekhez sok százezres tulajdonosi, illetve családtagi kör tartozik. Szentkirályi előásott a közelmúltból egy másik nyilatkozatot, ahol a főpolgármester beszél arról, hogy az öregebb automobiloknak befellegzett Budapesten, végleg ki lesznek zárva a nem is oly távoli jövőben a forgalomból. Sokan tényleg földönfutókká válhatnak, miután a legtöbb kisiparosnak, szolgáltatónak, szerelőnek nem telik tízévesnél fiatalabb gépkocsira. Így aztán vagy felhagy az iparral, vagy pedig az általa nyújtott szolgáltatást kénytelen tetemesen megdrágítani a jóval költségesebb autó beszerzését követően. Ez viszont olyan árfelhajtó spirált indíthat el, illetve erősíthet fel, aminek eredményeképpen a fővárosi lét egyre drágább, kényelmetlenebb lesz, és az eddigieknél is többen költöznek el Budapestről az agglomerációba. De hát ez, a konzervatív középosztály elüldözése a célja a gyurcsányista főpolgármesternek, nem? Nem véletlen, hogy már évekkel ezelőtt másfél millió budapestiről beszélt, holott egy és háromnegyed millióan lakják a nemzet fővárosát. Karácsony már korábban is meglebegtette, hogy úgymond „ilyen gyorsan fogják elhagyni Budapestet is” a fideszesek, ahogy távozásra bírták őket a 2019. őszi választás előtt tartott kampányrendezvény helyszínéről.