Négyhengeres motort kapott a BMW M2

A BMW Motorsport belépő versenyautója lesz a 2026-os szezontól a BMW M2 Racing, amelyet 313 lóerős 2,0 literes turbómotor hajt.

2025. 04. 27. 13:45
Fotó: BMW
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
 

Nettó 98 ezer eurós vételárával a pályaversenyautók világában az olcsóbbak közé tartozik a BMW M2 Racing, ami a BMW Motorsport új belépőmodellje lesz a 2026-os szezontól. A végső szakaszba fordult a fejlesztés, amikor már éles körülmények között is bevetik majd az újdonságot, a találgatások helyett inkább minden fontos részletet elárultak most az autóról, így a leggyorsabbak már a forgalmazás megindulásakor, júniusban leadhatják megrendeléseiket.

NLS5 - 55. Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophy, Nürburgring-Nordschleife 2024 - Foto: Gruppe C Photography
Fotó: Gruppe C Photography

Már 2023 végén elindult az új versenyautó tesztelése rögtön három autóval, az egyiknél az erőátvitelt fejlesztették a müncheni központban, a másodiknál a menetdinamikára koncentráltak különféle versenypályákon, a harmadikkal hosszú távú versenyzést szimuláltak – csak utóbbival több mint 30 ezer kilométert tettek meg. A fenntartási költségeket csökkenti, hogy a lehető legtöbb alkatrészt átvették az utcai autóból, illetve a komolyabb GT3-as versenyautóból, utóbbiba a felfüggesztés és a biztonsági felszerelések tartoznak bele.

NLS5 - 55. Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophy, Nürburgring-Nordschleife 2024 - Foto: Gruppe C Photography
Fotó: Gruppe C Photography

Erőforrásként a B48-as blokkon alapuló 1998 köbcentis négyhengeres turbómotort használják legfeljebb 313 LE/420 Nm teljesítménnyel – a motorvezérlő elektronika lehetővé teszi a teljesítmény korlátozását az adott versenysorozat előírásainak megfelelően. A ZF 8HP váltónál a rendelkezésre álló nyolc közül csak hetet használ a versenyautó. A BMW Motorsport mérnökei az utcai autó fejlesztőivel közösen módosították az elektronika beállításait, a kipörgésgátló például tíz fokozatban állítható. A benzinbetöltő nyílást áthelyezik a hátsó oldalablakba, amelyeket ezért műanyagra cserélnek, széria a karbon tetőlemez, a karosszériát minden esetben U300 Alpinwhite III színre fényezik. A 10×18 colos kovácsolt alufelnikre Goodyear 265/660 R18 méretű abroncsokat szerelnek gyárilag.

 

A 2026-tól homológ BMW M2 Racing versenyautó a mexikói gyárban készül, miután a kész karosszériába beépítik az FIA-előírásoknak megfelelő bukókeretet, az autó visszakerül a gyártósorra, ahol aztán a versenyautó-hajtáslánc és felfüggesztés beépítésre kerül. A versenyautók kivétel nélkül végigmennek a gyári tesztpályán, az utcai autóknál szúrópróbaszerű ez az ellenőrzés.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.