
Nettó 98 ezer eurós vételárával a pályaversenyautók világában az olcsóbbak közé tartozik a BMW M2 Racing, ami a BMW Motorsport új belépőmodellje lesz a 2026-os szezontól. A végső szakaszba fordult a fejlesztés, amikor már éles körülmények között is bevetik majd az újdonságot, a találgatások helyett inkább minden fontos részletet elárultak most az autóról, így a leggyorsabbak már a forgalmazás megindulásakor, júniusban leadhatják megrendeléseiket.

Már 2023 végén elindult az új versenyautó tesztelése rögtön három autóval, az egyiknél az erőátvitelt fejlesztették a müncheni központban, a másodiknál a menetdinamikára koncentráltak különféle versenypályákon, a harmadikkal hosszú távú versenyzést szimuláltak – csak utóbbival több mint 30 ezer kilométert tettek meg. A fenntartási költségeket csökkenti, hogy a lehető legtöbb alkatrészt átvették az utcai autóból, illetve a komolyabb GT3-as versenyautóból, utóbbiba a felfüggesztés és a biztonsági felszerelések tartoznak bele.

Erőforrásként a B48-as blokkon alapuló 1998 köbcentis négyhengeres turbómotort használják legfeljebb 313 LE/420 Nm teljesítménnyel – a motorvezérlő elektronika lehetővé teszi a teljesítmény korlátozását az adott versenysorozat előírásainak megfelelően. A ZF 8HP váltónál a rendelkezésre álló nyolc közül csak hetet használ a versenyautó. A BMW Motorsport mérnökei az utcai autó fejlesztőivel közösen módosították az elektronika beállításait, a kipörgésgátló például tíz fokozatban állítható. A benzinbetöltő nyílást áthelyezik a hátsó oldalablakba, amelyeket ezért műanyagra cserélnek, széria a karbon tetőlemez, a karosszériát minden esetben U300 Alpinwhite III színre fényezik. A 10×18 colos kovácsolt alufelnikre Goodyear 265/660 R18 méretű abroncsokat szerelnek gyárilag.

A 2026-tól homológ BMW M2 Racing versenyautó a mexikói gyárban készül, miután a kész karosszériába beépítik az FIA-előírásoknak megfelelő bukókeretet, az autó visszakerül a gyártósorra, ahol aztán a versenyautó-hajtáslánc és felfüggesztés beépítésre kerül. A versenyautók kivétel nélkül végigmennek a gyári tesztpályán, az utcai autóknál szúrópróbaszerű ez az ellenőrzés.