
Több állami befektetési alap a tulajdonosa a Hozon Auto nevű kínai villanyautó-gyártónak, amely Neta márkanéven forgalmazza autóit elsősorban Kínában, de már folyamatban van a nemzetközi terjeszkedése is. Thaiföldön gyárat építenek, ahol legkésőbb 2026 januárjában kell elkezdeniük a termelést, vagy komoly büntetést kell fizetniük a megkapott állami támogatás visszafizetése mellett, Brazíliában már bejelentették a gyárépítést, de még nem indult el a beruházás. Talán a túlságosan gyors terjeszkedés miatt épp anyagi nehézségekkel küzd a cég, a kínai állami tulajdonosok bejelentett tőkeinjekciója nem érkezett meg, ezért került a képbe a Fast Technology News értesülése szerint a Toyota.

A japánok sok erőforrást fordítanak a kínai villanyautó-piac meghódítására, jelenleg több, a BYD technológiáját használó modell van a kínálatukban. A kínai villanyautó-piacon 4. legnagyobbnak számító Hozon Auto felvásárlásával nemcsak versenyképes kínálattal, de kellő gyártókapacitással rendelkező leányvállalathoz jutnának hozzá, ami nem zárja ki a BYD-együttműködés folytatását sem. Egyelőre egyik fél sem kommentálta a híreket, de a Hozon Auto számára fontos a gyors megoldás: áprilisban a cég gyára előtt tüntetett a pénzüket váró márkakereskedők mintegy 300 fős csoportja, a kommunikációs osztálynak pedig olyan híreket kell cáfolnia, miszerint menesztették a teljes fejlesztési részleget.
