Amikor 2022-ben a Renault bevezette a piacra a nem túl sikeres Kadjar utódának szánt Australt, még a régi arculata futott a francia márkának, amelyet leginkább a lágy formákról és a C-alakú fényszórókról lehetett felismerni. Azóta viszont megérkezett az elektromos Scénic, a frissített Captur, a rá épülő Symbioz, és végül a „szegény ember BMW X4-ese” szerepre törő Rafale, és
ezek már mind a 2021-ben a Peugeot-tól igazolt francia sztártervező, Gilles Vidal keze nyomát viselik.
Teljesen más frontrésszel rendelkeznek, mint a régi modellek, egységes arculatukhoz hozzátartozik a sarkosabb, éleket bátrabban használó felületkezelés is.

(Fotó: Gulyás Péter)
Az Austral előre hozott modellfrissítésének pont az volt a fő célja, hogy a kompakt SUV jobban illeszkedjen az új Renault-formanyelvhez; a szokásos négy helyett ezért már két és fél év után jött a ráncfelvarrás. Könnyű felismerni a 2025-ös változatot, hiszen szemből szinte teljesen úgy néz ki, mint a jóval drágább és egy kategóriával nagyobb Rafale, amellyel egyébként közös alapra, a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-CD platformjára épül. A 18 centivel hosszabb terepkupéval szemben a 4,54 méteres Austral inkább a C-szegmensbe sorolandó, vagyis a – szintén műszakilag rokon – Nissan Qashqai, a Ford Kuga, a Peugeot 3008 és a Volkswagen Tiguan riválisának számít.
Hogy néz ki?

(Fotó: Gulyás Péter)
Jól állnak a Rafale-stílusú adaptív LED fényszórók az Australnak, nem csak a formájuk, hanem a technikájuk is változott, legalábbis a feláras (450 ezer Ft) mátrix LED egységek esetében. Ezek a korábbi 12 helyett már oldalanként 20 világító szegmenst tartalmaznak, így messzebbre világítanak, és precízebben képesek kitakarni a többi közlekedőt a távfényből. Megkapta az Austral is a félgyémánt formájú, oldalt elhelyezett függőleges nappali fényeket, az új hűtőrács térbeli mintázata pedig szintén a Renault-rombuszt idézi, de megváltoztak a lökhárítók, hátsó lámpák is.

(Fotó: Gulyás Péter)
Megjelent két új szín, az Ultramarin kék és a Matt gyöngyházfehér, utóbbi a Matt palaszürkéhez hasonlóan csak az Esprit Alpine csúcsfelszereltséghez rendelhető fekete tetővel együtt – potom 875 ezer forintért.
Jobban megéri az ugyanennyibe kerülő négykerék-kormányzásra (4Control) költeni,
amelyhez ráadásul független hátsó futómű is jár a csatolt lengőkaros helyett.