A Porsche globálisan 146 391 járművet értékesített az idei első fél évben, hat százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, de Észak-Amerikában, ami az autógyártó legnagyobb értékesítési piaca, tíz0 százalékkal, 43 ezer 577-re nőttek az eladások.
Az idei első hat hónapban leszállított Porschék 36,1 százaléka volt külső forrásból tölthető, ami 14,5 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakkal egybevetve. Ezen belül a teljesen elektromos autók (BEV) aránya 23,5 százalék, a hálózatról is tölthető, plug-in hibrideké (PHEV) 12,6 százalék volt az első fél évben. A BEV-növekedés a második generációs, kizárólag elektromos formában létező Macan piaci bevezetésének köszönhető.

(Fotó: Porsche)
A cég honlapján az szerepel, hogy Európában (Németország nélkül) a Porsche 35 ezer 381 járművet szállított ki az év első felében, ami nyolcszázalékos csökkenés éves szinten.
A Németországban eladott járművek száma 23 százalékkal, 15 973-ra esett.
A visszaesést azzal magyarázzák, hogy 2024-ben a 2023-as félvezetőhiány miatt az átlagosnál nagyobb volt a kereslet, de minden bizonnyal az is hozzájárult, hogy a korábbi legnépszerűbb modell, a belső égésű motorral szerelt, első generációs Macan Európában már nem kapható.
Kínába 21 302 járművet szállított ki a Porsche az idei első hat hónapban, 28 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál,
amit a cég a bonyolult gazdasági környezettel és az erősödő hazai konkurenciával magyaráz. A „tengerentúlon és feltörekvő piacokon” tíz százalékkal több, 30 158 Porsche autó talált gazdára.
Globális szinten továbbra is a Macan volt a legkelendőbb Porsche-modell az első fél évben, 45 137-et adtak el belőle (+15 százalék 2024-hez képest), ennek a hatvan százaléka (25 884 db) már második generációs, tisztán elektromos modell volt.