Azzal tűnik ki a kínai villanyautó-startupok mezőnyéből a Leapmotor, hogy valójában nem akar kitűnni onnan. Autói mentesek az öncélú formai játszadozásoktól, a B10 például a kötelező kettéosztott fényszóró mellett szaggatott menetfény-csíkokkal büszkélkedhet, és ennyi. Bent is józan a kialakítás a műanyag-műbőr burkolatokkal; vannak praktikus tárolók, ám hiányoznak a fizikai kapcsolók. Kulturális különbségekre hivatkoztak az illetékesek, de javulást ígérnek: a fejlesztőmérnökök már dolgoznak azon a gyári tartozékként forgalomba kerülő kapcsolósoron, ami majd a márka autóiba utólag beépíthető lesz.

Fotó: Leapmotor
Szerencsére azért a 14,6 colos központi képernyőn mindig elérhetők a legfontosabb virtuális gombok: alul sorakoznak az állandó menüpontok, majd egy személyre szabható csempéket tartalmazó sáv következik, és bőven jut még hely a képernyőn az alkalmazásoknak is. A próbált Design csúcsfelszereltségnél például élő forgalmi adatokat is megjelenít a navigáció, érdekes látni, hogy a műszeregységben a leolvasott, középen a térkép-adatbázisban szereplő sebességértéket jelenítik meg; a sofőrre bízzák, hogy a sok esetben eltérő sebesség-értékek közül melyiket tartja be.

Fotó: Leapmotor
Tűéles a grafika és gyors a működés, igaz, az ikonok mérete lehetne nagyobb, hogy könnyebb legyen azokat eltalálni haladás közben. Szoftver-definiált járműként évente két frissítéssel számolhatnak a tulajdonosok, új funkciókkal és alkalmazásokkal. Például az összes B10 alkalmas a vezetéknélküli telefoncsatlakoztatásra (Android Auto, Apple CarPlay), de licencgondok miatt ez a funkció csak jövő januártól aktiválódik az autókban – távoli frissítéssel.

Fotó: Leapmotor
Helykihasználásban erős a Leapmotor
Külső méretei alapján a kompakt kategóriába tartozik a B10, épp csak túllépi a 4,5 métert a hossza, azonban a szegmens legtágasabb utasterével büszkélkedhet. Elöl átlagos, hátul már-már pazarlóan tágas a helykínálat, az ülőlap magasan van a padlóhoz képest, és elég hely jut a fejnek még úgy is, hogy hagyományos, elhúzható vászon árnyékoló került az üvegtetőhöz. Akár pihenésre használható a beltér azáltal, hogy az első üléseket le lehet fektetni. Ilyenkor kanapéágy jön létre, igaz, szigetként kiemelkedő könyöklővel. A csomagtér mérete átlagos a 430 literrel, amihez még hozzájön egy 25 literes tálca az első fedél alatt a töltőkábel számára.

























Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!