Érdemes lesz megtanulni a nevét - Leapmotor B10 menetpróba

Látszólag csak egy újabb kínai márka, ám valójában az egyik vezető európai konszernnel, a Stellantis-szal együttműködve fejlesztett, meglepően kiforrott konstrukcióval lép piacra a Leapmotor. Vezettük a B10 nevű elektromos kompakt SUV-ot, mely tudása és ár-érték aránya miatt sokak figyelmét felkeltheti.

2025. 11. 27. 15:06
Fotó: Leapmotor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azzal tűnik ki a kínai villanyautó-startupok mezőnyéből a Leapmotor, hogy valójában nem akar kitűnni onnan. Autói mentesek az öncélú formai játszadozásoktól, a B10 például a kötelező kettéosztott fényszóró mellett szaggatott menetfény-csíkokkal büszkélkedhet, és ennyi.  Bent is józan a kialakítás a műanyag-műbőr burkolatokkal; vannak praktikus tárolók, ám hiányoznak a fizikai kapcsolók. Kulturális különbségekre hivatkoztak az illetékesek, de javulást ígérnek: a fejlesztőmérnökök már dolgoznak azon a gyári tartozékként forgalomba kerülő kapcsolósoron, ami majd a márka autóiba utólag beépíthető lesz.

Indukciós telefontöltők (15 W), valamint praktikus tároló az első ülések között. USB-A (60 W) és USC-C (60 W) töltő is van
Fotó: Leapmotor

Szerencsére azért a 14,6 colos központi képernyőn mindig elérhetők a legfontosabb virtuális gombok: alul sorakoznak az állandó menüpontok, majd egy személyre szabható csempéket tartalmazó sáv következik, és bőven jut még hely a képernyőn az alkalmazásoknak is. A próbált Design csúcsfelszereltségnél például élő forgalmi adatokat is megjelenít a navigáció, érdekes látni, hogy a műszeregységben a leolvasott, középen a térkép-adatbázisban szereplő sebességértéket jelenítik meg; a sofőrre bízzák, hogy a sok esetben eltérő sebesség-értékek közül melyiket tartja be.

Takarják a bajuszkapcsolókat a kormány küllői. Itt is sokat csipognak a vezetőtámogató rendszerek, de nem olyan gyakran, mint más kínai autókban
Fotó: Leapmotor

Tűéles a grafika és gyors a működés, igaz, az ikonok mérete lehetne nagyobb, hogy könnyebb legyen azokat eltalálni haladás közben. Szoftver-definiált járműként évente két frissítéssel számolhatnak a tulajdonosok, új funkciókkal és alkalmazásokkal. Például az összes B10 alkalmas a vezetéknélküli telefoncsatlakoztatásra (Android Auto, Apple CarPlay), de licencgondok miatt ez a funkció csak jövő januártól aktiválódik az autókban – távoli frissítéssel.

Arányaiban nagy a hátsó ajtó – a kategória legtágasabb utasterébe jutunk általa. A teljesítmény 218 lóerő
Fotó: Leapmotor

Helykihasználásban erős a Leapmotor

Külső méretei alapján a kompakt kategóriába tartozik a B10, épp csak túllépi a 4,5 métert a hossza, azonban a szegmens legtágasabb utasterével büszkélkedhet. Elöl átlagos, hátul már-már pazarlóan tágas a helykínálat, az ülőlap magasan van a padlóhoz képest, és elég hely jut a fejnek még úgy is, hogy hagyományos, elhúzható vászon árnyékoló került az üvegtetőhöz. Akár pihenésre használható a beltér azáltal, hogy az első üléseket le lehet fektetni. Ilyenkor kanapéágy jön létre, igaz, szigetként kiemelkedő könyöklővel. A csomagtér mérete átlagos a 430 literrel, amihez még hozzájön egy 25 literes tálca az első fedél alatt a töltőkábel számára.

Kanapéággyá lehet átalakítani az utasteret, a napfénytetőnél elhúzható vászon árnyékol
Fotó: Lővei Gergely

Érdekes, hogy a süllyesztett kilincsek mechanikusak, az első részt megnyomva ugranak elő az oldalfalból; végszükség esetére a vezetőülés alatt a padlón egy zsebben üvegtörő kalapácsot is elhelyeztek. Pragmatizmus jellemzi a Leapmotor filozófiáját, az ügyféligényekhez alakítja autóit. Például a B10-es 400 voltos nagyfeszültségű rendszert kap, mert alapvetően városi-elővárosi forgalomban használják majd, az ügyfelek jellemzően otthon és a munkahelyen töltik autójukat, az olcsóság fontosabb a pár perces villámtöltési-idő nyereségnél.

Fotó: Leapmotor

A mérnökök határozták meg az akkucellák kémiáját, amelyet a CATL gyárt nekik, ezzel az LFP-kémia technológiai határát feszegető 168 kW-os töltési csúcsot tudnak. Másodlagos bónusz, hogy nincs nettó meg bruttó kapacitás érték, az 56,1 és 67,4 kWh a teljes, egyben a hasznos kapacitás. Azért merték elhagyni a biztonsági puffert, mert olyan fejlett a hőmenedzsment és a cellafigyelő algoritmus, hogy az autó előre szól, ha probléma van, és az ügyfélnek ilyenkor még van pár száz kilométere, hogy a legközelebbi márkaszervizbe eljusson – ahol az autó által küldött jelzés alapján már felkészülten várják a szerelők a problémás autót.

25 literes az első fedél alatt található tálca, ideális a töltőkábel(ek)hez
Fotó: Lővei Gergely

Fontos téren kapott segítséget a kínai gyártó

Annyiból a legeurópaibb kínai villanyautó a Leapmotor B10, hogy annak végső hangolását a Stellantis menetdinamikai csapata végezte a Balocco tesztközpontban. Egy évvel ezelőtt küldték az első álcázott prototípusokat Olaszországba, ahol hat hónapig dolgoztak rajtuk a fejlesztők, majd a Kínába küldött adatok és javaslatok alapján készült a végső hangolás. A többi kínai autóhoz képest nem olyan kényelmes a felfüggesztés, érezhetően halad át a csatornafedeleken és fekvőrendőrökön, de nincs is akkora karosszériadőlés kanyarban.

Mechanikusak a süllyesztett kilincsek, de a biztonság kedvéért ott a vezetőülés alatt az üvegtörő kalapács
Fotó: Lővei Gergely

Menüből három fokozatban állítható a fékenergia-visszatermelés mértéke, miként az elektromos kormányszervo és a gázpedál-érzékenység is. A kormányzás steril, de mivel egy hétköznapi feladatok elvégzésére szánt, (villanyautók között) olcsó szabadidő-autóról van szó, oda ez is megfelel. Jó erőben van, de nem sportos a B10, amelynek egyébként olyan gyors az elektromos rendszere, hogy még a kipörgésgátló szerepvállalása előtt a hajtómotor teljesítményleadásának szabályozásával akadályozza meg a hátsó kerék túlforgását laza talajon.

Egyáltalán nem megosztó a forma. A navigáció a TomTom adatait használja, de az illetékesek már tárgyalnak a Google-lal
Fotó: Leapmotor

Ahogy az a villanyautóktól megszokott, nagyon csendes az utastér, épp ezért feltűnő az országúti tempónál a B-oszlop felől hallható élesebb, gyorsforgalmi úton pedig az A-oszlop felől jövő tompább szélzaj. Mindent összevetve, az európai, koreai és japán riválisokhoz képest is igen versenyképes tulajdonságokkal bír a B10, amihez képest igen kedvező az ára: az EV360 kivitel 12,99, míg a nagyobb akkus EV435-ös 13,69 millió forintba kerül. Jövő tavasszal pedig a szalonokba érkezik a benzinmotoros hatótávnövelős REEV változat, amely már 800 kilométert meghaladó hatótávot tud.


 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.