Az autóversenyzők nem a gazdaságos vezetési stílusukról híresek, de a rali friss Európa-bajnoka bebizonyította, hogy ahhoz is ért, hogy a lehető legkisebb fogyasztást hozza ki egy szériaállapotú családi szedánból. A 150 lóerős, kétliteres dízelmotorral szerelt Skoda Superbbel Marczyk
2831 km-t tett meg átlagosan 2,61 liter/100 km-es fogyasztással.
A 15 mm-es ültetéstől (a kisebb légellenállás érdekében) és az alacsony gördülési ellenállású, mindössze 16 colos gumiabroncsoktól eltekintve teljesen gyári állapotú volt a Guinness által elismert hatótáv-világrekord felállításához használt fehér autó.
A raliversenyző eredetileg egy Octaviával tervezte megtenni az utat, mielőtt Superbre váltott volna a nagyobb, 66 literes üzemanyagtartálya miatt. Rekorddöntő túrája előtt Marczyk időt szánt az autó megismerésére, több mint húszezer kilométert tett meg vele mindössze négy hónap alatt. Elemezte a gumiabroncsok ideális nyomását, és kitapasztalta, hogy a 80 km/h körüli sebesség biztosítja a hajtáslánc leghatékonyabb működését.

A megfelelő guminyomás és az állandó sebesség fenntartása mellett arra is ügyelt, hogy a lehető legkevesebbet fékezzen, és mindig Eco üzemmódban használja az autót a simább sebességváltások és a kevésbé érzékeny gázreakció érdekében. Egyszer Franciaországban
a hátszélnek köszönhetően lenyűgöző 2,2 liter/100 kilométeres fogyasztást is el tudott érni
egy kétszáz kilométeres szakaszon.
Általában igyekezett biztonságos követési távolságot tartani az elöl haladó járművektől, de elismerte, hogy néha egy-egy teherautó szélárnyékát kihasználta, amikor szembeszélben kellett mennie, és volt egy felvezető autója is, amelynek sofőrje információt szolgáltatott neki a forgalom alakulásáról.

Annak ellenére, hogy majdnem megfelezte a Skoda gyári, WLTP mérési ciklus szerinti fogyasztását (4,8 l/100 km), Marczyk úgy gondolja, lehet még javítani ezen az eredményen: – Németország kihívást jelentett – mondta. – Éjszaka a hőmérséklet egy Celsius-fok körül volt, ami nem ideális a fogyasztás szempontjából. Voltak hosszú, több mint öt kilométeres emelkedők is, ami tovább növelte a fogyasztást. Marczyk egyszerű, normál minőségű gázolajat használt a rekordhoz, ezért úgy számol, hogy elérheti akár a háromezer kilométeres hatótávot, ha legközelebb prémium üzemanyagra vált.
Miko Marczyk öt tippje az üzemanyag-takarékos vezetéshez:
- Ügyeljen a megfelelő gumiabroncs-nyomásra!
- Vezessen kipihenten!
- Készüljön fel a közelgő forgalomra, és minimalizálja a fékezések számát!
- Gyorsítson simán és fokozatosan, használja az Eco módot!
- Használja ki a kedvező szélviszonyokat, amikor csak lehetséges!



















