A tárgyaláson Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter és Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár is részt vett. A többek között a Continental Automotive Hungary Kft., a Knorr–Bremse Hungária Kft., az RWE Hungária Kft., valamint a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. vezetőivel folytatott informális megbeszélésen szó volt a magyar kormányzati döntéseknek a vállalati szektorra gyakorolt hatásairól, továbbá értékelték a kormány és a fórumon részt vevő cégek stratégiai partnerségét.
A miniszterelnök sajtófőnökének közleménye szerint a felek kifejezték szándékukat, hogy a legnagyobb ipari munkaadókként a magyar gazdaságban fontos szerepet játszó német vállalatok és a magyar kormány rendszeres, informális találkozókon folytatják a párbeszédet, és megvitatják egymás észrevételeit, javaslatait a képzés, a rugalmas foglalkoztatás, a fejlesztési támogatások, az infrastruktúra-fejlesztés és az adópolitika kérdéseiben.
Stratégiai megállapodások
Szijjártó Péter október 4-én találkozott a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara elnökségével és német cégek képviselőivel. A Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent kormányhatározat szerint stratégiai megállapodást köt a kormány a Magyar Suzuki Zrt.-vel, az Alcoa-Köfém Kft.-vel, a Hankook Tire Magyarország Kft.-vel és a Richter Gedeon Nyrt.-vel. A Magyar Közlöny július 6-ai számában jelent meg, hogy a kormány stratégiai megállapodások megkötéséről döntött a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-vel és a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft.-vel.
Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár szeptember elején azt mondta, a közeljövőben mintegy negyven megállapodás megkötését tervezi a kormány, havonta négy-öt, legfeljebb hat megállapodást írhatnak alá. Azt szeretnék elérni, hogy ezek az alapvetően külföldi tulajdonú és exportra termelő cégek „még jobban, még biztosabban, még kiszámíthatóbban érezzék itt magukat Magyarországon”, és hogy az itt megtermelt nyereségük minél nagyobb részét újra itt fektessék be – mondta Szijjártó Péter. Az államtitkár akkor azt is közölte, hogy többek között a Knorr–Bremsével, a ThyssenKruppal, a Bombardier-vel, a Nokia Siemensszel és az Opellel is tárgyalnak ilyen megállapodás megkötéséről.
Beruházások Magyarországon
Több autógyár komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet idén: elkészült a Mercedes–Benz kecskeméti gyára, tavaly szeptemberben pedig az Opel jelentett be egy nagyobb beruházást Szentgotthárdon. – Magyarország újabb lépést tett abba az irányba, hogy Közép-Európa egyik autóipari központja legyen – fogalmazott korábban Orbán Viktor Szentgotthárdon, ahol az Opel igazgatótanácsának alelnökével avatott fel egy 500 millió eurós beruházással felépült flexibilis motorgyárat.
Új üzem Győrben
A tervek szerint ez év végén indul az Audi győri logisztikai parkjának építése. Az Audi győri üzemét is bővíti. Júliusban tették le az új üzem alapkövét. Az új gyáregység egyébként jelentős kapacitásbővítést hordoz magában: évente akár 125 ezer gépjármű is készülhet Győrben. A győri Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter úgy fogalmazott: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik.