Láng Zsolt (Fidesz–KDNP) az 1971-ben Buda egyik legforgalmasabb területén épült, nyolcemeletes épületről elmondta, hogy noha akkor modernnek számított, beleépült abba a szélcsatornába, amely a Duna felé kitisztítaná a régió levegőjét. Az akkori tanulmányokra hivatkozva jelezte: a forgalom növekedésével együtt nőtt a károsanyag-kibocsátás is, s ezzel a főváros egyik legfertőzöttebb helye lett a körzet.
Szólt arról is, hogy a probléma megoldására az első Orbán-kormány 2001-ben átadta a nehézgépgyár helyén a Millenáris parkot, s most megújul a Széll Kálmán tér is, amire megvan a pénz és a kiviteli terv. Hozzátette: a Margit körúti irodaház helyén közpark épül, és ezekkel a beruházásokkal megújul teljes Bel-Buda.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter egyértelműnek nevezte a bontás szükségességét, és arról számolt be, hogy a következő hetekben kiköltöztetik az ingatlanból az ott működő öt állami intézményt. Azt is elmondta, hogy a tárca megvizsgálja, hogyan lehet a területen lévő több száz parkolóhelyet kiváltani.
A tárcavezető a beruházás konkrét költségéről még nem tudott beszámolni, de megjegyezte, hogy uniós forrásokat is szeretnének bevonni.
– Az üres budapesti kirakatok hasznosítására írt ki ötletpályázatot a fővárosi önkormányzat.
– A tervek szerint 2015 végére fejeződhet be a Széll Kálmán tér korszerűsítése és esztétikusabbá tétele.
– Január 9-én átadták a zuglói Bosnyák tér felújításának első ütemét. 3500 négyzetméteren helyeztek el új díszburkolatot, illetve zöldfelületeket, szökőkutat és öntözőberendezést építettek, és megújult a közvilágítás.
– December közepén hivatalosan is megkezdődött a budapesti Ferenciek tere és a Március 15. tér felújítása a Budapest szíve program részeként.