A német baloldalhoz kötődő Rosa Luxemburg Stiftung e.V., zastoupení v České republice támogatta A felszabadítás pedagógiája – A kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata című kiadvány megjelentetését, amelyet a Közélet Iskolája Alapítvány adott ki. A Tűzfalcsoport szerint a könyv szerkesztője Udvarhelyi Éva Tessza, Pikó András VIII. kerületi polgármester kampányfőnöke és az önkormányzatnál működő közösségi részvételi iroda vezetője.
A Közélet Iskolája név a lap szerint felbukkan annak az Action for Democracy nevű szervezetnek az oldalán, amelyet Karácsony Gergely volt főtanácsadója, Korányi Dávid hozott létre, s amely jelenlegi ismereteink szerint négymilliárd forint értékű támogatást gyűjtött össze a magyarországi baloldal számára.
A lap a pedagógiai kiadványról azt írja, hogy nem ad át gyakorlati, releváns tudást, helyette a marxizmus előnyeit ecsetelik, és áthatja a baloldali ideológia:
Ahogyan minden pedagógia, úgy a kritikai pedagógia is szükségszerűen értéktelített, és ez esetben szükségszerűen baloldali is, mert célja az igazságtalanságok kritikai vizsgálata és a társadalmi változás elindítása. A saját programjainkon is nyíltan értékvezérelt módon tanítunk arról, hogy nekünk mit jelent az igazságos világ, arról, hogy mi az elnyomás, és hogy ez hogyan jelenik meg ma Magyarországon vagy a világ más helyein.
Miután kifejtik, hogy a kritikai pedagógia csak baloldali lehet, következik az olyan fogalmak értelmezése, mint a szabadság vagy a demokrácia, aztán áttérnek Marxra és az osztályöntudatra – ismerteti a Tűzfalcsoport. Hozzáteszik: az embernek az a benyomása támad, hogy nem is egy módszertani anyagot tart a kezében, hanem sokkal inkább egy forradalomszervező útmutatót.
A lap szerint ez azért veszélyes, mert az elsődleges célcsoport a tanárok és a diákok, és a jelek szerint marxista eszmékkel szeretnének hatni rájuk. Önmeghatározásuk szerint
a Közélet Iskolája szinte a kezdetektől, 2015 óta tart képzést a kritikai pedagógiáról olyan embereknek, akik valamilyen társadalmi mozgalomban vagy civil szervezeteben dolgoznak és szeretnék fejleszteni pedagógiai munkájukat. Az évek során egyre több olyan tanár vagy tanárképzésben résztvevő diák is csatlakozott a képzéshez, akik a formális oktatás keretein belül szeretnék erősíteni a kritikai megközelítést.
Ez nagyon hasonlít arra a módszerre, mint amit a Helsinki Bizottság, a Társaság a Szabadságjogokért és több más civil szervezet is alkalmaz a jogászoknál és bíráknál – mutat rá a Tűzfalcsoport.