Orbán Viktor a kínai útja során a BYD első emberével is tárgyalt, Komáromban már működik a márka elektromosautóbusz-gyára, most pedig lehet, hogy a cégóriás hazánkat választja autógyártásra is a kiszemelt országok közül.
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Kínai autógyár épülhet Magyarországon. A jelek a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójára mutatnak, a BYD-re – írta meg hazai külgazdasági források alapján a G7.
A portál szerint a BYD akár két gyárat is építhet a kontinensen. Magyarország az akkumulátorgyártásban jelen lévő kínai nagyberuházások miatt kerülhet szóba. A gyár építésére öt ország lehet esélyes: hazánk mellett Franciaország, Lengyelország, Németország és Spanyolország.
A döntés akár már idén megszülethet.
Azért is esedékes idén a bővítés, mivel a G7 szerint 2025-ben már el szeretnék kezdeni a gyártást.
A BYD már nem számít ismeretlen márkának Magyarországon, Komáromban már működik a márka elektromosautóbusz-gyára. Az ott gyártott buszok pedig a Volánbusz kötelékének részeként már több magyar nagyvárosban is csendes utazást biztosítanak. Emellett ahogy a Magyar Nemzet is beszámolt róla,
Fóton száz új munkahelyet teremt a cég.
Mindemellett nemrég Magyarországon is megvásárolhatóvá vált az országban két helyen is a BYD három autója, hamarosan pedig érkezik még egy haszongépjármű is. Pátyon pedig ipari és elektronikai termékeket készítenek és értékesítenek.
Orbán Viktor a kínai útja során a BYD első emberével is tárgyalt – erről a Magyar Nemzet is beszámolt. A találkozón tájékoztatást adtak a vállalat felépítéséről, magyarországi tevékenységéről – a komáromi autóbuszgyár és a fóti akkumulátor-összeszerelő üzem működéséről –, majd bemutatták a BYD által készített legmodernebb elektromosautó-modelleket.
A BYD nemrég kezdte meg az európai terjeszkedést. Jelenleg Európában 18 országban lehet tőlük autót vásárolni, köztük Magyarországon is. A gyártó célja, hogy 2030-ra a három legnagyobb európai villanyautó-értékesítő között szerepelhessen.
A kínai konszernnek azért lehet fontos egy – vagy akár több – európai gyár létesítése, mivel az Európai Bizottság azt vizsgálja, hogy az Európába importált kínai elektromos autókat gyártó cégek kapnak-e olyan állami támogatásokat, amelyek tisztességtelen versenyelőnyt biztosítanak nekik – írja a Vg.hu. A vizsgálat következménye szubvencióellenes vámok kivetése lehet. Az európai gyártással azonban ezek a vámok kikerülhetők lehetnének.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.