Vitézy Dávid rendet tenne a BKK járatain

Rendet tenne a budapesti közösségi járműveken Vitézy Dávid, az LMP által támogatott főpolgármester-jelölt. A Népszava szerint ezzel Vitézy politikai darázsfészekbe nyúlt. A Magyar Nemzet korábban többször beszámolt a közösségi közlekedésben kialakult kritikus állapotokról, amire a Budapest Közlekedési Központnak (BKK) mindössze annyi válasza volt: értik a problémát, de a hajléktalanokkal humánusnak kell lenni.

2024. 03. 25. 19:50
Budapest, 2022. december 27. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 19-es járatán közlekedõ spanyol gyártmányú CAF Urbos típusú villamos és egy a 41-es járatszámú csehszlovák gyártmányú ÈKD Tatra villamos a fõváros I. kerületében, a Clark Ádám téri villamosmegállóban. MTVA/Bizományosi: Faludi Imre *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Faludi Imre
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Ezzel máris sikerül belenyúlni egy politikai darázsfészekbe. A hajléktalanok kriminalizálása Tarlós István erősen vitatott találmánya volt, ehhez térne vissza? Jól értem: a BKK-rendészek lezavarnák a másokat zavaró embereket a villamosról?” – ezt az erősen baloldali véleményt fogalmazta meg a Népszava újságírója a Vitézy Dáviddal készített interjúban. Az LMP által támogatott főpolgármester-jelölt válaszában egyértelművé tette: amit a lap feltételez, az fog történni, amennyiben győz jú­nius 9-én.

Karácsony Gergely főpolgármester kihívója részletezte: kevés szó esik a közrendről is, holott a közösségi közlekedés járművein egyre gyakrabban alakulnak ki olyan helyzetek, amikor az utasok nem érzik magukat biztonságban, nőket fogdosnak, drogos bandák randalíroznak, messziről bűzlő embereket kell kerülgetni.

– Ki kell mondani, hogy a közösségi közlekedés nem hajléktalanszálló, ez egy közszolgáltatás. Nem azt mondom, hogy a villamosról leszállított hajléktalant bilincsben kell elvinni, segíteni kell nekik, de a szociális ellátórendszer keretei között. A fővárosnak vannak melegedői, esetkocsijai, hajléktalanszállói, a rendészeknek együtt kell működniük a szociális szférával.

De akik nem tartják be az utazási szabályokat, azokat ki kell zárni az utazásból.

Ennek ma nagyon sokszor nem szerez érvényt a Budapest Közlekedési Központ, holott sokakat éppen ez tántorít el a közösségi közlekedéstől. A rendőrségnek nincs erre mindig azonnali kapacitása, a fővárosi rendészet létszáma pedig harmadával csökkent a jelenlegi városvezetés alatt. Nem hiszem, hogy a fővárosiak ne értenének egyet azzal, hogy ezt rendezni kell. Ez Bécsben és Amszterdamban is így van, sőt Londonban külön közlekedési rendőrség is működik – példálózott Vitézy Dávid.

A Magyar Nemzet többször írt a BKK járatain kialakult tarthatatlan állapotokról. Sőt a fővárosi utazóközönség kérte számon a BKK-t. Az utasok kritikus állapotokról panaszkodtak a közösségi oldalakon, jegy nélkül utazó, a járműveket bepiszkoló hajléktalanokról, kéregetőkről, italozókról és kábítószer-használókról számoltak be, amire a közlekedésszervező cég úgy reagált:

igyekeznek humánusan és az utasok érdekeit figyelembe véve eljárni, amikor valaki az élethelyzetéből adódó sajátosságokkal zavarja az utastársait.

Korábban arról is beszámoltunk, hogy hajléktalanok terjesztik az ágyi poloskát a közösségi járműveken.

A Magyar Nemzet felkereste az ügyben a BKV-t, a baloldali vezetésű főváros közlekedési cég úgy reagált lapunknak: rovarirtásra irányuló vegyszeres tisztítást évi két alkalommal végeznek. „Rendkívüli szennyezés esetén természetesen a szennyeződés észlelését követően azonnal megtörténik a vegyszeres tisztítás is” – közölte a BKV sajtóosztálya.

Többnyire a villamosjáratokon jellemző az ápolatlan utasok jelenléte. A frekventált közlekedési csomópontoknál, mint a Corvin negyed, a Blaha Lujza tér, a Keleti pályaudvar, a Nyugati pályaudvar, a Kelenföldi pályaudvar és az Örs vezér tere, a járókelők rendszeresen botlanak a földön fekvő, bódult állapotú emberekbe. A volt SZDSZ-es politikus, Iványi Gábor baloldali lelkész nevével fémjelzett Oltalom Karitatív Egyesület egykori, neve elhallgatását kérő munkatársa a Magyar Nemzetnek korábban elmondta:

az éjjeli menedéken éjszakájukat töltő hajléktalanok sírva panaszkodnak az ott dolgozó szociális munkásoknak, hogy teljes testüket csípik az ágyi poloskák. A gyakran cserélődő, fedél nélküli kuncsaftok miatt a szállókon lehetetlen kiirtani az élősködőket, aminek kellemetlen következménye az is, hogy a BKV-n utazó hajléktalanok terjesztik ezeket.

Amennyiben feljutnak egy közlekedési eszközre, újra és újra átfertőzik a járművet.

Többször fordultunk kérdéssel a fővárosi közlekedésszervező szervezethez. A BKK megerősítette, hogy tud a problémákról, és jelezték: biztonsági szolgálatuk munkatársai a nap 24 órájában, szúrópróbaszerűen járőröznek a legforgalmasabb vonalakon.

„A BKK minden munkatársa azon fáradozik, hogy utasaink a járműveinken kényelemben utazzanak és biztonságban érezzék magukat. Vannak ugyanakkor olyan társadalmi jelenségek, például a mélyszegénység, amelynek következményeivel a közterületeken, és néha a járműveken is szembesülnek az emberek. Miközben mélyen együtt érzünk a rászorulókkal, nehéz helyzetben lévőkkel, az utasaink igényeit is szem előtt kell tartanunk, így igyekszünk az ilyen helyzeteket emberséggel, de hatékonyan kezelni” – írta válaszában a BKK.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Faludi Imre)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.