Hatmilliárd forint pályázati pénzből még ebben a ciklusban megkezdődhet a budapesti kerékpárossztrádák kiépítése, amelyek felváltják az adhoc jelleggel felfestett, karókkal határolt főútvonali sávokat. Látványtervek ugyan vannak, de legkorábban 2027-re lehetnek meg az engedélyes és kiviteli tervek, majd 2028–2029-ben szakaszosan megépülhet a kerékpárossztráda a Nagykörúton, valamint a Váci út és az Üllői út bevezető szakaszán. Kérdés, hogy a kerékpáros-fejlesztés magában foglalja-e a Nagykörút teljes átépítését is vagy csak a kerékpáros funkcióhoz tartozó fejlesztések valósulnak meg. Kőrösi Koppány városfejlesztési szakember szerint a bringasztrádák műszaki tartalmáról jelenleg semmit sem lehet tudni.
– Jelenleg keresztmetszeti vázlatrajzok vannak, amik különösebben nem sokat mutatnak. Azok az információk, amiket a különböző cikkekben szivárogtatnak, nem megalapozottak – reagált a fővárosi vezetés marketingtevékenységére Kőrösi Koppány. A fővárosi elképzelés szerint a kerékpárossztrádák a közúttól fizikailag leválasztott, minimum két méter széles, kiváló minőségű, csomópontokban kiemelt és megnövelt biztonságú kerékpáros-útvonalak lesznek.
Kőrösi Koppány szakember kitért lapunknak arra is, hogy a Nagykörút átalakításához felesleges addig hozzányúlni, amíg a teljes közműhálózatot nem újítják fel, nem cserélik ki. Emlékezhetünk, hogy rendszeresek a komolyabb csőtörések, elavult valamennyi közmű a Nagykörút alatt. Kőrösi a másik problémának azt látja, hogy ismét jelentős számú parkolóhelyet szüntetnek meg. A szakember kitért az úgynevezett multifunkciós sávokra is, ami azt jelenti: ugyanazt a sávot használja a biciklis, a gyermekét iskolába szállító anyuka a megállásra és az árut szállító jármű. A szakember szerint a multifunkciós sáv a rajzasztalon ugyan megold minden problémát, de a valóságban konfliktusokat okoz.
Böjthe Péter, a Fidesz–KDNP fővárosi csoportjának képviselője közösségi oldalán azt írta: a bringasztráda építése nyílt beismerése annak, hogy a Covid-idején a Karácsony Gergely vezette baloldali garnitúra átgondolatlanul festette fel a kerékpársávokat. – A frakció korábban is jelezte, hogy nem hatmilliárdos bringasztrádaprogramra van szükség, hanem valódi társadalmi egyeztetésre és alternatív közlekedési megoldások kidolgozására – húzta alá a fővárosi képviselő.