Az első busz kigyulladása még nem volt aggasztó, mivel egy többezres flotta műszaki üzemeltetése során ilyesmi egyszer bárhol, bármikor előfordulhat – mondta el Wintermantel Zsolt, a BP Műhely szakértője. A közlekedésmérnök azonban rámutatott: az, hogy 24 óra leforgása alatt három ilyen eset is történjen, statisztikailag szinte a lehetetlen kategóriába tartozik. Ennek biztosan van valami oka, mert ezt csak a véletlennel már nem lehet indokolni.

Emlékezetes, hogy a héten kicsit több mint 24 óra alatt három busz is kigyulladt Budapesten. Közülük kettőn utasok is tartózkodtak, mielőtt a járművek teljesen kiégtek, míg egy esetben az utasok nélkül közlekedő busz sofőrje meg tudta fékezni a lángokat. A tüzekben senki nem sérült meg, az anyagi kár azonban jelentős.
A három esetben közös, hogy mindegyik járműnek a motorterében csaptak fel a lángok.
Az első busz augusztus 13-án, Budapest V. kerületében, a József Attila utca és a Nádor utca kereszteződésében gyulladt ki. A 16-os jelzéssel közlekedő kevesebb mint tízéves, török gyártmányú Karsan Atak midibusz akkora lángokkal égett, hogy a tűz átterjedt arra az épületre is, amely mellett a busz megállt, valamint egy jelzőlámpára is. Az égés füstje olyan hatalmas volt, hogy még a főváros távolabbi pontjairól is lehetett látni.
A következő busz – egy Mercedes Citaro – másnap reggel, a XII. kerületben, a Németvölgyi úton gyulladt ki, és ez is teljesen kiégett. A harmadik jármű – amely szintén egy Mercedes Citaro volt – még ugyanaznap, dél körül kapott lángra, szintén a XII. kerületben, az Alkotás utcában, ezt a tüzet azonban a sofőr meg tudta fékezni.
Bár a főváros baloldali városvezetése érdemben nem hajlandó megszólalni a három tűzeset kapcsán, a BKK már lépett, és teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el valamennyi autóbuszán.
Mindemellett a Budapest Főváros Kormányhivatala aggasztónak és elfogadhatatlannak tartja, hogy BKV-buszok veszélyeztethetik az utasok életét, ezért azonnali vizsgálatot rendelt el a kigyulladt buszok miatt. A kormányhivatal vizsgálata során
kiemelt figyelmet fordít a buszok műszaki állapotára, a telephelyekre és a műszaki ellenőrző berendezésekre,
valamint a műszaki ellenőrzéseket végző BKV-szakemberekre is.