időjárás 1°C Virgil 2021. November 27.
logo

Most megdöntünk néhány jól ismert diétamítoszt

Forrás: Diéta és Fitnesz
2021.10.22. 08:28 2021.10.22. 15:33
Most megdöntünk néhány jól ismert diétamítoszt

Semmi szénhidrát. Zsírmentes étrend. Este hat után tilos enni. Ismerős mondatok?

Bizony, aki valaha belevágott akár csak egyetlen diétába is, összefuthatott már hasonló intelmekkel. De muszáj mindent elhinni? – teszi fel a kérdést a Diétaésfitnesz.hu cikke.

1. MÍTOSZ: ESTE HAT UTÁN NEM SZABAD ENNI

Mindenkinek a saját időbeosztásától függ, hogy mikorra teszi a nap utolsó főétkezését. A legideálisabb, ha lefekvés előtt három-négy órával korábbra időzítjük. A könnyen emészthető vacsora nem hizlal, sőt serkenti az anyagcserét.

2. MÍTOSZ: A NAPI ÖT-HAT KIS ÉTKEZÉS SERKENTI AZ ANYAGCSERÉT

Átmenetileg. Ha azonban hosszú időn keresztül szinte folyamatosan kapja a szervezet a táplálékot, akkor kimerül az állandó emésztésben. A test egyszerűen túlhajszolt lesz, hiszen állandóan valamit fel kell dolgoznia. Sőt egy idő után nem is lesz képes mindent rendesen megemészteni.

3. MÍTOSZ: A SZÉNHIDRÁT A FŐELLENSÉG

Nem feltétlenül. Az idegrendszernek, de az egész szervezetnek is szüksége van szénhidrátra, hiszen anélkül egyszerűen működésképtelen. Nemcsak a test fárad el, de az idegrendszer is. Akár koncentrációs zavarok, szédülés, émelygés is jelentkezhet. A teljes kiőrlésű lisztből készült gabonafélék és tésztafélék, a quinoa, a bulgur bőven beleférnek az egészséges étrendbe. Azonban a feldolgozott élelmiszerek, mint például a fehér cukor, már valóban ellenségnek tekinthetők.

 

4. MÍTOSZ: MINÉL KEVESEBB A KALÓRIA, ANNÁL GYORSABBAN OLVADNAK LE A KILÓK

Szigorú fogyókúra idején valóban. Ám vigyázat! A szervezet könnyedén hozzászokik a minimális kalóriabevitelhez. De mivel később ez lesz a normális, egy idő után megáll a fogyás. Sőt akárcsak egy pici pluszkalória is hízáshoz fog vezetni. Válassza inkább a rostban és fehérjében gazdag étrendet, sportoljon rendszeresen, és akkor nem lesz gondja a súlyára.

5. MÍTOSZ: A DIÉTÁS ÉTELEK SEGÍTIK A FOGYÁST

Mert mi is a diétás étel? A diétás kóla? Minden, amiben csökkentett szénhidráttartalom van? Minden, ami nem tartalmaz cukrot? Sajnos hiába vannak a fellengzős elnevezések, az ilyen élelmiszerek többnyire tele vannak tartósítószerrel, sóval és egyéb adalékanyagokkal, amelyek elsavasítják a szervezetet.

6. MÍTOSZ: ZSÍRMENTESEN A LEGJOBB

Zsírszegényen igen, zsírmentesen nem. A jó zsírok, mint például az olívaolaj, az avokádó vagy a magféleségek jótékonyan hatnak a szívre és az érrendszerre és nem növelik a koleszterinszintet. Mértékletes fogyasztással nem kell a zsíroktól tartanunk.

7. MÍTOSZ: NÉHA ÉRDEMES KIHAGYNI EGY-EGY FŐÉTKEZÉST

Hiába hagyja ki a reggelit, ha emiatt a normál adag kétszeresét eszi meg majd ebédre. Hiába fekszik le vacsora nélkül, ha reggel viszont degeszre tömi a hasát. Éppen ezért nem érdemes kihagyni egy főétkezést sem. Arra azonban érdemes ügyelni, hogy nagyjából mindig ugyanabban az időpontban kerüljön sor az étkezésekre, és öt-hat óránál több idő ne teljen el az étkezések között.

8. MÍTOSZ: A VÍZIVÁS GYORSÍTJA A FOGYÁST

Az biztos, hogy a sok víz jót tesz a szervezetnek. Napi két-három liter folyadék azonban nem a fogyást, hanem elsősorban az emésztést segíti. A sok víz ugyanis hozzájárul a méregtelenítési, tisztulási folyamatokhoz. Fontos azonban, hogy a napi két-három liter folyadék legfőképp vízből adódjon össze, nem pedig cukros, szénsavas üdítőkből.

9. MÍTOSZ: HA RENDSZERESEN SPORTOLUNK, BÁRMIT EHETÜNK

Kétségtelen, hogy a sporttal kalóriákat égethetünk el. Ettől függetlenül a sport korántsem jogosít fel a mértéktelen evésre! A legjobb megtartani az egyensúlyt, mértékletesen enni, rendszeresen sportolni, így időnként megengedhetünk magunknak egy kis bűnözést is.

(Borítókép: Pixabay)