Magyarország az első helyeket akarja megszerezni

Stratégiai megállapodást kötött a magyar kormány és a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft.

BLM
2014. 07. 28. 13:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szijjártó Péter hangsúlyozta: az autóipar világpiaci növekedése biztos alapot ad a magyar gazdaság tartós növekedési pályájához. Hozzátette, hogy a magyar járműiparnak fontos szerepe van a nemzetgazdaság teljesítményében, a magyar autóiparban jelenleg 712 vállalat 126 900 embert foglalkoztat, ami 14 900-zal több, mint tavaly a hasonló időszakban. Múlt évben a magyar járműgyártásban 18,3 milliárd euró termelési értéket állítottak elő, ez az idén májusig 9,1 milliárd eurót tett ki, gyakorlatilag egy hónappal korábban elérte a tavalyi teljesítmény felét, ami mutatja, hogy a járműgyártás az idén is tovább növekszik Magyarországon – tette hozzá.

Egyedi kormánydöntéssel juttatott 505 millió forintos támogatással indít 6,4 milliárdos beruházást Győrben a nehézjárműipart kiszolgáló öntvényeket gyártó Busch-Hungária Kft., amely ezzel 105 fővel növeli mai 250-es létszámát 2017 végére – jelentették be július 9-én a vállalat központjában.

 

A Magyarországon működő 710 autóipari cég adja a feldolgozóipari teljesítmény közel egyötödét, az exportnak pedig a 18 százalékát – közölte Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár májusban.

 

Tatabánya és Esztergom környékének és járműiparának hosszú távú fejlődése, valamint versenyképességének növelése érdekében a kormány kiemelt járműipari központtá nyilvánította a térséget.

 

A Magyar Suzuki Zrt. a nyár elején megkezdte legfrissebb modellje, az iV-4 prototípusának gyártását, a sportos terepjáró tömeggyártása 2015 elején indul az esztergomi gyárban.

Wolfgang Waldner osztrák nagykövet kiemelte: ezúttal a magyar kormány a harmadik osztrák vállalattal köt stratégiai megállapodást, szerinte ez mutatja, hogy az osztrák cégek a jövőben is számolnak a magyar piacban rejlő lehetőségekkel. Bundschuh Nándor elmondta, hogy a magyar eredmények jók a Schwarzmüller-érdekeltségek között, az első félévben 50 százalékkal növelték az árbevételt az előző év azonos időszakához képest.

A Schwarzmüller Járműgyártó és Kereskedelmi Kft. 21 éve működő dunaharaszti gyárában jelenleg 540-en dolgoznak, tavaly 24 milliárd forint árbevételt értek el, az idén az első félévben a társaság árbevétele 18 milliárd forintot tett ki.

Az államtitkár elmondta, a magyar járműipartól is elvárják, hogy hozzájáruljon az ország külgazdasági célkitűzéseihez. Jelenleg Magyarországon a harmadik legnagyobb az ipar hozzájárulása a GDP-hez az EU-ban, uniós összehasonlításban Magyarország a második helyen áll az export GDP-hez való hozzájárulását tekintve és második Közép-Európában az egy főre vetített külföldi működő tőke tekintetében. Ezeket a helyeket kellene belátható időn belül elsőre cserélni, ehhez olyan kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységet kell idevonzani, amelyek modernizálják, hatékonyabbá teszik a Magyarországon zajló gyártási tevékenységet – emelte ki Szijjártó Péter.

Az államtitkár hangsúlyozta, hogy Európa negyedik legnagyobb kamion- és pótkocsigyártójával, a Schwarzmüller céggel köti a kormány a 47. stratégiai megállapodását, a cég magyarországi tevékenysége jelentősen erősíti a nemzetgazdaság teljesítményét, három európai termelési helyszínéből egy Dunaharasztiban működik, ahol a válság utáni időszak legjobb eredményét érték el a cégcsoporton belül, és beszállítóik 40 százaléka magyar kis- és középvállalkozás.

Hozzátette, hogy a Schwarzmüller 2012-ben jelentős kutatás-fejlesztési tevékenységet indított, amelynek eredményeként megkezdődött az alumíniumtartályok robotizált sorozatgyártása. Ez Kelet-Közép-Európában egyedülálló gyártási, fenntartási és szervizelési kapacitást jelent – mondta az államtitkár, elismerően szólva arról, hogy a cég szerepet vállal a magyar szakképzésben is.

A magyar kormány a 2014–2020-as időszakban uniós források felhasználásával kutatás-fejlesztésre több mint 700 milliárd forintot fordít,  és 50 milliárd forintot szán 7 ezer új tanműhely létrehozására – hívta fel a figyelmet az államtitkár.

Wolfgang Waldner osztrák nagykövet hangsúlyozta a két ország közötti gazdasági kapcsolatok fontosságát, megemlítette, hogy  Magyarországon az osztrák cégek a negyedik legnagyobb tőkebefektetők, ezzel 70 ezer embernek adnak munkát, 200 ezer magyar családnak biztosítanak megélhetést. A Magyarországon befektető osztrák cégek 90 százaléka családi vállalkozás, hasonlóan a Schwarzmüller céghez – emelte ki a nagykövet.

Bundschuh Nándor ügyvezető a Schwarzmüller cég történetét ismertetve rámutatott arra, hogy a cégcsoport jelenleg Európában a 4. legnagyobb haszongépjármű-gyártó cég, ugyanakkor sokféleségével és egyedi megoldásaival kiemelkedik versenytársai közül. A nemzetközi cégcsoport  évente hétezer járművet állít elő, tavaly 235 millió euró forgalmat ért el és 1900 munkavállalót foglalkoztat.

Magyarországon a Schwarzmüller cég eddig öt nagy beruházást hajtott végre 10 milliárd forint értékben, többek között az Új Széchenyi Terv keretében hegesztőrobot vásárlásával kialakította az alumíniumtartály-gyártó kapacitást, és ezzel lehetővé válik, hogy Magyarországon is egyre nagyobb számban gyártsák ezt a terméküket is – mondta az ügyvezető igazgató.

A cég tájékoztatása szerint az 1870-ben alapított Schwarzmüller cég jelenleg Közép- és Délkelet-Európa húsz országában tevékenykedik, az ausztriai, a cseh és a magyar gyártóüzemei mellett a cég 200 szervizegységet is működtet. A vállalat első telephelyét Magyarországon 1993-ban hozta létre, azóta mintegy 35 ezer járművet gyártottak itt, 70 százalékukat exportra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.