Bekapcsolódhatnak a németországi vasútfejlesztésekbe a vasútépítési és vasútvillamosítási projektekre specializálódott magyar vállalatok. Emellett – a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt., valamint a DB Bahnbau Gruppe GmbH között kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően – a német kivitelező szakcégek is szerepet kaphatnak a magyarországi beruházásokban.
A vasútépítésben használatos nagygépek igénybevételéről kötött egyezség értelmében a német állami vasúttársaság leányvállalata, valamint a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. a jövőben kölcsönösen igénybe veheti egymás kivitelezőkapacitásait. Ez megteremti a feltételeket a két magyar építőipari vállalatnak a németországi piacra lépéshez, a DB Bahnbau Gruppe GmbH által kínált tartalékkapacitás pedig utat nyit a német és a magyar szakcégek közötti technológiatranszfer előtt.
Az elmúlt másfél évtizedben jelentős fejlesztések vasósultak meg a hazai vasúti infrastruktúrában. Hazánk a 2007–2013-as uniós fejlesztési ciklusban a KÖZOP, a jelenlegi ciklusban az IKOP és a CEF keretében összességében több ezer milliárd forint forrást hívott le eredményesen, miközben megerősödött a vasútépítés területén dolgozó magyar szakembergárda is. A vasúti infrastruktúra fejlesztése várhatóan a következő években is elsőbbséget élvez majd az európai közlekedéspolitikában; az újonnan induló vasútépítési és villamosítási beruházások, korszerűsítések a nemzetközi színtéren is perspektívát kínálnak a hazai cégeknek.