A repülőgép hajtóművei barátságosan duruzsoltak, az utasok szundikáltak vagy beszélgettek. A nyaralókat szállító gép az Atlanti-óceán felett repült, hogy a Kanári-szigeteken landoljon. Egyvalaki volt csak, aki nem tudott önfeledten olvasgatni: egy szabadnapos pilóta, aki elfehéredő ujjakkal szorította az ülés karfáját. Egyedül ő tudta, hogy a jelentős ellenszél miatt kétséges, kitart-e a kerozin Teneriféig. (Végül a járat egy útba eső szigeten megszakította útját, és tankolt. A pilóta csak ezek után mesélte el nekem, miért aggódott.) A repülőjáratok indulása előtt a szakemberek komoly számításokat végeznek, mennyi üzemanyagot kell vételezni. A kevesebb kerozin ugyanúgy gondot okoz, mint a több: az első esetben korábban le kell szállni, az utóbbi esetében a többletsúly többletfogyasztást okoz. Bizonyára sokan emlékeznek még, hogy tavaly nyáron az egyik fapados társaság nem vitte magával a feladott poggyászok egy részét, mert a kerozin mennyisége nem lett volna elég a célállomásig.
Átadták az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központot Maglódon
Nagy Márton: Kiemelten fontos a magas hozzáadott értékű ágazatok támogatása.