A következő években számos attrakciófejlesztés történik az országban: építési beruházások, térségi, márkázási programok valósulnak meg, szállodák, fürdők, látogatóközpontok, különféle élménypontok újulnak meg vagy jönnek létre. Ezek évtizedekig tartó sikeres üzemeltetéséhez egységes szemléletformáló képzésekre van szükség a piacon, hogy a turizmus szereplői, a személyzet és a szolgáltatócégek tulajdonosai is tisztában legyenek azzal, miként működik fenntarthatóan a turisztikai ágazat, és mit képviselnek ők az országba érkező vagy a belföldön utazó turisták felé. Erről Princzinger Péter, a turizmusban ma működő 38 szakmai szervezetet tömörítő alapítvány, a Magyar Turisztikai Szövetség elnöke beszélt a Magyar Nemzetnek.
Elmondta: 2019–2020-ban 35+10 olyan, állami támogatású turisztikai fejlesztésű projekt valósul meg, amiben a majdani üzemeltetők számára szövetségük szervezi meg és koordinálja a képzéseket a tagszervezetek bevonásával.
– A kormány által elfogadott, 2030-ig szóló Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiának az a kiindulópontja, hogy Magyarországon jól működik a turizmus, sőt évről évre egyre jobban, habár bőven van benne kiaknázatlan tartalék. Mi ezeket keressük meg és formáljuk a turizmus minden szereplője számára hasznos, közös programmá – mondta Princzinger Péter, aki a szervezet létrejötte óta eltelt másfél-két évben úgy tapasztalja: ha egymásra találnak a látszólag egymástól távol eső területek képviselői, a kommunikáció révén sok innovatív ötlet, a korábbinál jobb együttműködés, új termékek, szolgáltatások jöhetnek létre. Mint mondta, a piac legkülönfélébb szereplői az ernyőszervezet nyújtotta összefogás lehetőségét örömmel fogadják és igyekeznek élni vele, hiszen valójában minden, hazánkban szerzett élmény a magyar turizmus része, a komplex élményért pedig közös a szolgáltatók felelőssége.
– A fejlesztéseket irányító Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) lehetőségei végesek, az állami szervezet egymagában nem tudja végrehajtani az általa kidolgozott országos stratégiát, az az ágazatban dolgozó vállalkozások és emberek feladata. Az MTÜ kijelölte az irányt 2030-ig, amelyhez valamennyi piaci szereplőnek igazítania kell az üzleti döntéseit. A Magyar Turisztikai Szövetség ebben nyújt segítséget, olajozzuk a folyamatot – fejtette ki az elnök.