Nem minden esetben fizet a biztosító

Arról kevés szó esik, hogy egyes esetekben a biztosítótársaságok utóbb különböző okokra hivatkozva mégsem teljesítik a kártérítést.

2019. 08. 20. 8:25
Szamusenkov, Alek;
Ponte Brolla, 2017. július 21. Az orosz Alek Szamusenkov ugrik a sziklaugró világbajnokság edzésén Ponte Brollában 2017. július 21-én. (MTI/EPA/Francesca Agosta) Fotó: MTI/EPA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A biztosítók egész nyáron nem győzték hangoztatni: utasbiztosítás nélkül senki ne induljon útnak, főleg külföldre, mert az idegen országban óriási megkönnyebbülést jelenthet, ha váratlan káresemény vagy betegség, baleset történik, és itthonról pénzügyi segítséget kap a fogyasztó. Arról azonban kevés szó esik, hogy egyes esetekben a biztosítótársaságok utóbb különböző okokra hivatkozva mégsem teljesítik a kártérítést. Például az ittasan elkövetett baleset vagy terrortámadás esetén is hivatkozhatnak arra a cégek, hogy nem terjed ki a biztosítás ilyen történésekre, ezért pénz sem jár az ügyfélnek.

– Oda kell figyelni az apró betűs részekre is a szerződéskötéskor – figyelmeztetett a Portfólió.hu elemzője az InfóRádióban. Huszák Dániel rámutatott: rengeteg a szolgáltató a piacon, ezek különböző kockázatokra kiterjedően nyújtanak fedezeteket. Van olyan biztosítás, ami automatikusan aktiválódik, ha az ember külföldre utazik, és van olyan is, ami pár kattintással megköthető, mielőtt valaki elhagyja az országhatárt.

Fotó: MTI/EPA

Mint mondta, bekövetkezhetnek olyan események, amire a biztosító nem feltétlenül fizet. Alapvetően jellemző, hogy több biztosító kizárja a veszélyes sportok űzésekor keletkező baleseteket mint kártérítési okot. Vagyis ilyenkor nem auto­matikus a fizetés, ez olykor külön szolgáltatás igénylését jelenti. Előfordul, hogy kizárják az ittas, drogos befolyásoltság alatt bekövetkezett balesetek kártérítését is, de még a terrortámadás is kizáró ok lehet. Továbbá vannak olyan országok is, amiket eleve kizárnak a biztosítók, az oda utazókra nem lehet szerződést kötni – ezek jellem­zően a konzuli szolgálatok által utazásra nem javasolt országok.

Fizetési vita előfordulhat amiatt is, hogy az ügyfél kicsúszik a biztosítási kárbejelentés időintervallumából, erre azt tanácsolja a szakértő, hogy mihamarabb jelezzük a bajt a társaságnak, ugyanígy a műszaki meghibásodás, közlekedési baleset esetén is fontos időben lépni. Poggyászkárok esetén a biztosítók általában türelmesebbek, így akár az is elég lehet, hogy ha hazaérkezés után jelezzük a kárt a cégnek, de vannak olyan balesetbiztosítások is, ahol harminc nap a határidő – emelte ki Huszák Dániel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.