Egyszerűbb a kárrendezés

A minősített fogyasztóbarát lakáshitel után a Magyar Nemzeti Bank kialakította a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás rendszerét. A minősítési rendszer bevezetése élénkítheti a versenyt a lakásbiztosítások piacán, növelheti az ügyfélmobilitást és erősítheti a digitalizációt is.

Horváth Éva
2019. 11. 21. 11:30
A jövőben lakástűz esetén nem húzódik el annyira az ügyintézés folyamata, mint eddig Fotó: MTI/Mihádák Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) két éve elsőként a lakáshitelnél vezette be a fogyasztóbarát minősítési rendszert, amelyet most második lépésként kiterjeszt az otthonbiztosításokra. Ezzel a jegybank olyan, a fogyasztóknak kedvező kondíciókat jelentő pénzügyi termékek terjedését támogatja, amelyek könnyedén összehasonlíthatók és megfelelnek az egységes minimumfeltételeknek. Az MNB szigorú követelményeket szabott meg az új termékeknél a kárrendezés, az ügyfél-tájékoztatás, a díjmódosítás terén, továbbá meghatározta az alapbiztosítási szolgáltatások minimumjellemzőit, s javaslatot tett kiegészítő biztosítási szolgáltatási körre is.

– A fogyasztóbarát otthonbiztosítás címet azok a biztosítási termékek nyerhetik el, amelyek egy kötelező biztosítási alapcsomagot tartalmaznak, de ezek mellé az ügyfelek további kiegészítő elemeket választhatnak – részletezte a követelményeket tegnap az MNB pénzügyi szervezetek felügyeletéért és fogyasztóvédelemért felelős alelnöke. Kandrács Csaba jelezte: az első fogyasztóbarát biztosítási termékek leghamarabb 2020 első negyedévétől lesznek elérhetők, jövő tavasztól pedig az MNB összehasonlító weboldalt is indít a termékekről. A minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás (MFO) rendszer minősítésének elnyerésére jövő év január 10-től pályázhatnak a minősítő védjegyet használni kívánó biztosítók. Az MFO egyszerűsíti a termékkel kapcsolatos ügyintézést, s csökkenti annak átfutási idejét; az ügyfelek teljes mértékben digitálisan kommunikálhatnak a biztosítóval.

A jövőben lakástűz esetén nem húzódik el annyira az ügyintézés folyamata, mint eddig
Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

Az alapcsomag tartalmazza a piacon szokásos valamennyi környezeti csapásra és külső okra visszavezethető 15 alapkockázatot – így például tűz, vihar, villámcsapás –, ezen túl öt olyan kockázatot, amely általában csak kiegészítőként érhető el, de gyakori káresemények, mint például vízkár (elfolyt víz is), betöréses lopás, rongálás vagy üvegtörés. Jelentős változás, hogy az ilyen otthonbiztosításokat már negyedévente is fel lehetne mondani, nemcsak az éves szerződési fordulónapon – jelezte az MNB alelnöke. Hozzátéve azt is, hogy az elhúzódó kárrendezések elkerülése érdekében az MFO termékek feltételrendszere megszabja, hogy káresemény esetén az ügyfélbejelentés után a biztosítónak két munkanapon belül fel kell vennie a kapcsolatot az ügyféllel. A kárszemlére ezután legkésőbb öt munkanappal sort kell keríteni, s a kárkifizetést pedig a kárszemlét vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő öt munkanapon belül meg kell kezdeni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.