- A bizalom az ismeretlennel ápolt magabiztos kapcsolat – szögezte le Botsman, hozzátéve, hogy bizalmi ugrásról beszélünk, amikor kockázatot vállalunk azért, hogy valami újat próbáljunk ki. Ilyenkor elhagyjuk a járt utat a járatlanért, és ez a kulcsa a fejlődésnek, az innovációnak, az előrelépésnek is. – Amikor viszont nem állunk készen az új kipróbálására, vagyis a bizalmi ugrásra, akkor az elménk minden erejével vissza akar térni a megszokotthoz, abba az állapotba, amelyben kontrollja van az események felett – mondta a szakértő, rámutatva arra, hogy valójában mekkora szerepe van az ismeretlentől való félelemnek az üzleti életben.
A megbukott technológiai újítások Rachel Botsman vizsgálatai szerint nem azért nem léphettek a siker útjára, mert hibásak voltak, hanem azért, mert a célközönség nem állt készen a bizalmi ugrásra. A legtöbb fogyasztó továbbra is szeretné magánál tartani az irányítást. Viszont nem egyformán állunk hozzá az újításokhoz és a kontrollról is van, aki könnyedén, mások jóval kevésbé szívesen mondanak le. Ennek bemutatására Rachel Botsman megkérte a közönség tagjait, hogy cseréljék el valamelyik mellettük ülővel a telefonjukat. A cserét követően húsz másodpercig mindenki azt tehetett a kölcsönkészülékkel, amit csak akart.
- A közönség egy nagy csoportja nem vett részt a játékban, ők inkább engem figyeltek, vagy úgy tettek, mintha nem is lenne náluk telefon – viccelődött a kutató a rövid kísérletet elemezve. Mások ugyan belementek a játékba, de vonakodva nyújtották át a készüléküket, figyelték, hogy mit csinál a másik, és kellemetlenül érezték magukat. Ugyanakkor, igaz kevesen, de voltak olyanok is, akik a húsz másodpercet aktívan kihasználták: rögtön beléptek a kölcsöntelefon felhasználójának Instagram vagy Twitter-fiókjába, fotóztak, cseteltek, e-maileztek, és közben kiválóan szórakoztak. Mindebből jól látszik, hogy akár ugyanabban a tágabb csoportban – mint az informatika iránt érdeklődő, vagy abban dolgozó közönség – is többféle bizalmi szintet lehet elkülöníteni. Erre pedig a vállalatok még jellemzően nem jöttek rá.