Nem sok jobb dolog történt a magyar vasúttal az ezredforduló óta, mint az elektromos motorvonatok megjelenése a főváros környéki és a távolabbi közlekedésben. A FLIRT járművek használata – ahol ez együtt járt a pálya rekonstrukciójával – két számjegyű utasszám-növekedést eredményezett. Hamarosan megérkeznek a Stadler emeletes vonatai is, amelyek a nagy forgalmú viszonylatokon, egyszerre hatszáz embernek kínálva ülőhelyet, érdemben csökkentik majd a zsúfoltságot. Érthető, hogy az üzemeltető MÁV-Start büszkén állítja ki ezekben a hetekben a nagy pályaudvarokon a hamarosan forgalomba álló KISS-t, miközben a Dunakeszi Járműjavítóban folyamatosan végzik a szerelvények végszerelését, az elkészült példányok pedig megkezdik hatósági vizsgájukat. A két, már legyártott KISS-en a nemzetközi tesztpályákon klíma- és menetdinamikai teszteket végeznek. Hamarosan megkezdődik a MÁV-Startnál a mozdonyvezetők oktatása.
Az első ütemben érkező emeletes vonatok a két legforgalmasabb budapesti elővárosi vonalon állnak forgalomba: a Budapest-Nyugati–Vác–Szob és a Budapest-Nyugati–Cegléd–Szolnok viszonylaton közlekednek majd. A vasúttársaság tervei szerint 2022 végére kizárólag modern motorvonatok (KISS, FLIRT és a nem villamosított vonalakon a dízelhajtású Desiro) szállítják az utasokat a budapesti elővárosi vonalakon. Ekkor azonban már sokkal többfelé találkozhatnak az utasok az emeletes vonatokkal. KISS-ek járnak majd Tatabányán és Komáromon át Győrbe, Cegléden és Sülysápon át – ez két külön vonal – Szolnokra, ezenkívül Székesfehérvárra és a nyári időszakban a Balaton déli partjára is. Ebben az irányban Kelenföld, esetleg Kőbánya-Kispest lehet majd a végállomásuk, hiszen a KISS-ek az ismert keresztmetszetgondok miatt a Délibe egyelőre nem jutnak el. A 123 FLIRT hatósugarába még távolabbi úti célok is beleférnek. Keleten Eger, Miskolc és Debrecen, délen Békéscsaba, Kelebia és Dombóvár, nyugaton Veszprém és Hegyeshalom a végpont, ameddig elérnek.
Feltehető a kérdés, hogy vajon ezek is a főváros agglomerációjához tartoznak-e? Természetesen nem, az elővárosi vonzáskör Esztergomnál, Székesfehérvárnál, Szolnoknál, Győrnél véget ér, azonban a vasútüzem sajátosságából adódik, hogy a színvonalas szolgáltatást nyújtó és olcsón üzemeltethető elektromos motorvonatokat érdemes akkor is működtetni, amikor az ingázók nem használják azokat. Ilyenkor, vagyis a reggeli és a délutáni csúcs közötti időben, valamint hét végén távolsági feladatokat is rájuk bíznak. Nem beszélve a nyári szezonról, amikor az iskolások, valamint a szabadságon lévők kiesnek a napi ingázásból, és így felszabadul a szerelvények egy része. Ezekkel a járatokkal segítik ki a nyári balatoni szezon közlekedését, így várható, hogy a KISS-ek a déli parton Siófokon át Balatonszentgyörgyig feltűnnek majd, nagy örömére a kerékpárosoknak, hiszen az emeletes vonatok földszinti folyosóin bőven hagytak helyet a kétkerekűeknek.