Történelmi korszakváltás határán élünk: az utcákon még magabiztosan tartja magát a Henry Ford-féle automobilizmus. Az amerikai gyár- és márkaalapító mondta ki először, „kerekekre tesszük Amerikát”, amiből 140 év alatt az lett, hogy kerekekre tették az egész bolygót. Azóta minden, magára valamit adó családnak, cégnek autója kell legyen, hogy megoldja mobilitási problémáját. Csakhogy ennek a világnak lassan vége lesz: a szén-dioxid-semlegesség követelménye miatt a közeli vagy távolabbi jövőben kitiltják a városokból a belsőégésű motorokat. Az elektromos autók tömeges elterjedését azonban több tényező akadályozza. Elsősorban az áruk: jelenleg a legkisebb, legolcsóbb városi kisautók állami támogatással is durván kétszer annyiba kerülnek, mint a hasonló benzinesek. A másik komoly akadály: a töltőhálózat hiánya. Nagyvárosi lakónegyedekben ma nincs mód az otthoni éjszakai töltésre, anélkül pedig felelőtlenség elektromos autót venni. És vajon lesz, aki megépíti a hatalmas infrastruktúrát? Holott talán nincs is rá szükség: az önvezető autók néhány év múlva maguk elmennek, töltenek és gombnyomásra előállnak.
Az agrárium a szuverenitás egyik pillére
Varga Mihály: A kormány kiáll a magyar gazdák érdekei mellett.