Az autópályák gyakori használói körében merülhet fel a kérdés, hogy miért nem lehet a legzsúfoltabb órákban felszabadítani a forgalom előtt a leállósávot. Mint lapunk korábban hírt adott róla, a közlekedéspolitikai vezetés az ehhez szükséges fejlesztések megvalósítása után megfontolásra érdemesnek tartja az innovatív megoldás alkalmazását. Úgy tudjuk, hogy az M1-es Budapest és Győr között tervezett, kétszer három sávra bővítése kapcsán a fejlesztés egy későbbi fázisában a leállósáv átmeneti megnyitását vezérlő rendszer – portálok és változtatható jelzésképű táblák – telepítését tervezik. A német és osztrák gyakorlatban már megjelent lehetőség kizárólag fokozott forgalmi terhelés esetén, alkalmanként legfeljebb néhány órás időtartamokban állhatna a közlekedők rendelkezésére. Információink szerint ezt csak olyan utakon lehet bevezetni, amelyek minden közlekedésbiztonsági követelménynek megfelelnek, ilyen például a szakaszt teljes hosszban lefedő kamerarendszer létesítése is, amellyel ellenőrizhető, hogy a leállósávban éppen nem áll továbbhaladásra képtelen jármű. Lapunk kérdéssel fordult az ügyben az innovációs tárcához. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt mondta, az ITM arra törekszik, hogy az újonnan megépülő vagy bővülő közúti infrastruktúra-elemek korszerű, intelligens megoldásokkal felszerelve készüljenek el.
Először lépte át a 200 milliárd dolláros határt Oroszország aranytartalékának értéke
Oroszország aranybefektetéseinek értéke az elmúlt hónapban csaknem négy százalékkal nőtt.