Magyarország legnagyobb példányszámban forgalmazott modellje, a Suzuki Vitara esetében a tavaly tavaszi 5,5 millió forintos alapár mostanra hatmillióra emelkedett, és a hazai importőr közlése szerint hamarosan még egy 150 ezer forintos emelés következik. A drágulással párhuzamosan a járművekbe beszereltek egy viszonylag egyszerű hibrid rendszert, amely a gyártónak szükséges mértékben csökkenti a járművek kibocsátását. Bár felhasználói tapasztalat még nem sok van, az első benyomások szerint valódi fogyasztáscsökkenés nemigen tapasztalható az új mild hibrid rendszerrel felszerelt autóknál. A helyzet emlékeztet a downsizingra, azaz a motor űrméretének csökkentésére: papíron jobban fogyasztanak a kis háromhengeresek, a valóságban a különbség észrevehetetlen. Az áremelkedés jól érzékelhető a legnépszerűbb flottaautó, a Škoda Octavia esetében is. Tavaly tavasszal még 6,4 millióért lehetett megkapni, idén már a nyolcmillió forintot közelíti a belépőmodell ára, és ősszel itt is további emelés várható. Összehasonlításképpen: a Renault Zoe e-autó már 7,5 millióért is kapható, feltételezve a másfél milliós állami támogatást.