Minden második nagyvárosi busz környezetkímélő lesz

2022-től csak elektromos buszt lehet üzembe helyezni a 25 ezret meghaladó lélekszámú településeken.

Magyar Nemzet
2020. 05. 12. 19:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A következő tíz évben a Zöld busz program keretében 36 milliárd forinttal támogatja a kormány az alacsony és nulla kibocsátású járművek forgalomba állítását a nagyvárosok közösségi közlekedésében – jelentette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára, miután a városi közlekedés zöldítésében érdekelt vállalatok és intézmények vezetőivel egyeztetett. Kaderják Péter a tárca tájékoztatása szerint kiemelte, hogy a közlekedés zöldítése a Klíma- és természetvédelmi akcióterv sarkalatos pontja, és a Magyarország által 2050-re vállalt karbonsemlegesség elengedhetetlen feltétele, hiszen a magyarországi üvegházhatású gázkibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül 98 százalékban a közúti közlekedés felel.

– A klímaterv intézkedésének köszönhetően 2022-től csak elektromos buszt lehet üzembe helyezni a 25 ezret meghaladó lélekszámú településeken, ennek eredményeként tíz éven belül a nagyvárosokban közlekedő minden második busz környezetkímélő lesz – közölte Kaderják Péter.

A következő évtizedben a közlekedési szektorban várhatóan egyre hangsúlyosabbá válik az elektromobilitás és az elektromos meghajtás, a közlekedés hosszú távú dekarbonizációját megalapozó egyéb alternatív technológiák. Az iparági résztvevők egyetértettek abban, hogy a városi közlekedés zöldítésének jelentős szerepet kell betöltenie a következő évek dekarbonizációs stratégiájában, így az év végére elkészülő Nemzeti tiszta fejlődési stratégiában is. A dokumentum megalkotásához a szaktárca további egyeztetéseket tervez az érintett iparági, érdekképviseleti és szakmai szervezetekkel.

A keddi online eszmecserén részt vett Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója; Czikora Tamás, a Mol-csoport mobilitási vezetője; Orgovány Ferenc, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezető igazgatója és Balogh Szabolcs, a társaság e-mobilitás terület vezetője; Balázs Ákos, Debrecen alpolgármestere; Nagy Attila, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. vezérigazgatója; Balogh Zsuzsanna, a TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. közgazdasági igazgatója; Drescher László, a Zone Klaszter menedzsere; Erős Veronika, a NEUM projektvezetője, és Erb Szilvia, a KTI Közlekedéstudományi Intézet ügyvezetője.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.