A szeptember elején életbe lépő korlátozások ismerősek a fuvarozóknak a tavaszi időszakból. A vállalkozások igyekeztek alkalmazkodni az egészségügyi előírásokhoz, a sofőrök védőmaszkot, gumikesztyűt használnak, fokozottan betartva a higiénés szabályokat. Ezek között szerepel a gyakori, legalább húsz másodperces, szappanos kézmosás, valamint a kézfertőtlenítő használata.
Emellett külföldön kerülniük kell az indokolatlan érintkezést a helyiekkel, a tranzitforgalomban pedig a lehető legrövidebb idő alatt kell elhagyniuk a célországot. A védőfelszerelés használatát már Magyarországon is megkövetelik a sofőröktől a logisztikai központokban, a fel- és lerakóhelyeken, akkor is, ha nem külföldről származó árut kezelnek.
A karanténintézkedések nem érintik a szállítmányokat, de érinthetik a sofőröket. A külföldről hazatérők kéthetes hatósági karanténja eleinte ugyanis a sofőrökre is vonatkozott. Ennek az ellentmondásnak a feloldására a kormány speciális szabályozást alkotott meg a nemzetközi árufuvarozásban részt vevő járművezetők számára.

Eszerint a magyarországi rendeltetési helyekre érkező, illetve azokról induló, valamint a tranzitforgalomban részt vevő áruszállító tehergépjárművek korlátozás nélkül átléphetik az államhatárt és közlekedhetnek. A külföldről érkező járművek vezetőinek ezzel szemben 14 napos házi karanténba kellett vonulniuk.
Egy áprilisban közzétett kormányrendelet szerint azonban a hatósági házi karanténra vonatkozó szabályok a teherforgalomra nem alkalmazhatók, a külföldről Magyarország területére belépő magyar állampolgárságú gépkocsivezetőkre tehát – tünetmentességük esetén – nem vonatkozik karanténkötelezettség, a munkavégzést minden különösebb intézkedés nélkül folytathatják. Belföldi tartózkodásuk idején a járványügyi előírások és ajánlások természetesen rájuk is vonatkoznak.
A vasúti áruszállítás kevésbé kitett a karanténkorlátozások hatásainak. Hazánk piacvezető szolgáltatója, a Rail Cargo Hungaria a tavaszi időszakban többnyire zavartalanul végezte munkáját. A vasútüzem sajátosságai, például, hogy a szállítmányokat országonként más-más személyzet kezeli, kedvez az elkülönítési szabályok betartásának. Az Európa és Ázsia közötti transzkontinentális járatok válságállóbbnak bizonyultak a tengeri szállításnál.