A magyarországi konténerforgalom nagysága meghaladja az évi mintegy 450 ezer TEU (egységkonténer) mértéket. Ennek a mennyiségnek csaknem 64 százalékát a közút, 36 százalékát a vasút bonyolítja. A tengeri szállítással szemben a vasúti fuvarozás mellett szól, hogy négyszer gyorsabb, egyúttal biztonságosabb. Jelenleg naponta húsz pár konténervonat közlekedik a két régió között a Rail Cargo Group adatai szerint. Ezek a szerelvények részben az északi selyemúton, Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül lépik át az Európai Unió határát a lengyelországi Malaszewiczén, míg Magyarországra Záhonyon, Szlovákiába pedig Dobra átrakó állomásokon keresztül érkeznek. A déli selyemút pedig Törökországon keresztül vezet, és Magyarországon lép be az unióba.
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.