Felerősödött a kiköltözés a fővárosi agglomerációba

Elsősorban az agglomeráció eddig olcsóbb déli és keleti települései drágulnak jelentősen.

2020. 09. 12. 9:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt években meredeken emelkedő budapesti ingatlanárak és az önálló, kertes házak iránti kereslet növekedése ismét népszerűvé tette az agglomeráció településeit. Az OTP Ingatlanpont Budapest vonzáskörzetében dolgozó tanácsadói szerint a járványhelyzet következtében átalakuló munkavégzési szokások felerősítették, felgyorsították ezt a folyamatot, az új otthont keresők közül egyre többen akarnak kiköltözni a főváros vonzáskörzetébe.

A cég elemzése szerint a lakáspiac tavalyi megtorpanása Budapesten 19, a környékbeli településeken mérsékeltebb, 13 százalékos csökkenést okozott az adásvételek számában. Ráadásul míg a fővárosban már jelentősen mérséklődik a drágulás,

tavaly a budapesti agglomeráció csupán egyetlen településén, Visegrádon mértek enyhe csökkenést, 14 településen viszont legalább negyedével drágultak az ingatlanok. Ezek négy kivételével – Budakeszi, Budaörs, Pomáz, Vác – az agglomeráció déli és keleti szektorában helyezkednek el.

– Az első nagy kiköltözési hullám a fővárosból még a 90-es években kezdődött meg. Akkor a drágább nyugati településeken ugrott meg a forgalom. Most, az országos folyamatoknak megfelelően, az olcsóbb déli és keleti települések a keresettebbek – mutatott rá Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője.

A vevők nagy része továbbra is Budapest belső kerületeiből érkezik, ami a home office általánossá válásával még erőteljesebbé vált. A csok és az államilag támogatott hitelkonstrukciók megjelenésével egyre több fiatal keres családi otthont az agglomerációban.

Kulcs a közlekedésfejlesztés

A kiköltözőknek ugyanakkor mindenképp érdemes figyelembe venni az ingázással, közlekedéssel járó kihívásokat, az oktatási intézmények elérhetőségét vagy a kulturális kínálatot.

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára éppen a közlekedésfejlesztést nevezte a minap az egyik kulcsterületnek. Szerinte a HÉV-vonalak korszerűsítésére és az elővárosi vasútvonalak fejlesztésére van szükség. A távlati cél az, hogy az elővárosi állomásokról óránként négy vonat indulhasson Budapestre, három metróvonallal kapcsolatot teremtve, és mindezt egységes jegyrendszerrel lehessen igénybe venni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.